Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 3977 ggr
[Tilde]
2012-11-05 21:54

Vem är du?

Här i tråden kan du presentera dig och berätta lite om dig själv, dina djur och ditt liv. Hur började ditt intresse för leopardgeckos och reptiler? Hur många leopardgeckos har du? osv… Bifoga gärna en bild på dig! Glad

Annons:
[Tilde]
2012-11-05 22:02
#1

Mitt namn är Tilde, jag är 21 år gammal och bor i Danmark med min sambo Mads. Jag är dock född och uppvuxen i Västerås. ;) Flyttade till Danmark förra året för att bo ihop med pojkvännen min!

Leopardgeckointresset började som 7åring då jag fick min första ödla, som hette Henke. Sedan dess har jag haft många leopardgeckos i olika morpher. Just nu har jag 1.7 stycken (alltså en hane och sju honor), men letar efter ännu en fin hane!

Jag avlar på leopardgeckos och fokuserar mest på Snow-genen (Mack) i olika morpher. Glad Ni kan följa min reptilblogg här: http://snowleos.blogspot.se/

Förutom leopardgeckos har jag följande djur:

  • 0.1 Jemenkameleont
  • 0.0.1 Kinesisk krokodilödla
  • 0.0.2 Ögonfransgeckos
  • 1.1 Pantergeckos
  • 4.6 Trynsnokar
  • … samt sex stycken kaniner :)

Här är "lilla" jag:

fridaskoog
2012-11-08 23:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Hejhej,

Jag heter Frida och blev just medlem här efter att ha skaffat min första leopardgecko för ett par veckor sedan. Jag har alltid haft ett intresse för reptiler men det har inte blivit av att skaffa någon förrän nu, en blyg liten tremper albino som fick namnet Kleopatra. Har även ett akvarie med än så länge en klogroda, planerar fler.

Jag bor i Göteborg och har gjort hela mitt liv, och pluggar för tillfället kandidatprogrammet i Globala Studier vid Göteborgs Universitet. Är intresserad av samhällsfrågor, film, litteratur m.m. och är aktiv medlem i Amnesty i en grupp som jobbar för mänskliga rättigheter i Kina samt jobbar ideellt för organisationen Mentor.

Bloggar lite sporadiskt på http://fridaskoog.wordpress.com

X/ Frida

MarajLowajz
2012-11-09 19:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Halloj! Heter Marie-Louise, bor i Rättvik som finns i Dalarna (hjärtat av sverige eller vad man nu säger ;) Jobbar som undersköterska inom demens/psyk/äldrevård. Är lagomt social och har en väldigt sjuk humor :P Bor ilag med 9 ödlor, 1 majssnok, fiskar och sambo.

Blev medlem för några månader sedan innan jag skaffade mina första leopardgecko. Fick hem 2 söta wildtype varav en är het DB.

Har alltid gillat Reptiler, förutom spindlar och liknande. Ormar och geckos är det jag är extremt intresserad av :P

Fick hem två stycken och det var ju bara början! :P Byggde terrarium själv så jag fick plats med mer och helt plötsligt så står jag här med 9 ödlor och inom några månader så tillkommer även 3 till :P Och innan dess ska jag hinna bygga ihop 2 till terrarium (varav 1 är ett tre eller fyrvåningshus), flytta akvariet och fixa iordning så att min snok får plats nånstans också :P

Iaf detta har jag hemma nu:

1.0 Goniurosaurus lichtenfelderi (kinesisk grottgecko)

2.4.2 Leopardgeckos

1.0 Majssnok

Fiskar och en krabba.

Detta kommer hem :

1.0 Leopardgecko (tremper poss het DB *YAAAAY!* )

0.0.2 R. Ciliatus (Avgudar dom redan fastän jag bara sett bilder på dom haha)

Och såhär ser jag ut då, lite gammal bild men hittar inga nya :P

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

[Tilde]
2012-11-09 19:19
#4

Kul att "lära känna" alla medlemmar lite bättre Skrattande Hoppas fler vill presentera sig! ^^

[Justie]
2012-11-10 23:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Hej, jag heter Sara och jag är 16 år (fyller 17 år nu i decemberFlört). Jag har alltid gillat ödlor, och när jag började gymnasiet tog intresset fart ordentligt. Inom några veckor hade jag två leopardgeckos.

Jag bor lite utanför Lund i skåne.

Jag går naturbruk med inriktining Djurs hälso- och sjukvård och på skolan har vi bland annat 8 leopardgeckos, 5 halsbandsleguander, 1 grön leguan, 1 skäggagam (jättestor!!), 1 amerikans dossköldpadda, 5 grekiska landsköldpaddor, 1 vändhalssköldpadda, 2 stora regnskogssköldpaddor vars namn jag glömt bort, massor med olika snokar och två kungsphytons. Och det är bara reptilderna Tungan ute Skolan har också fiskar, kaniner, hamstrar, chinchillor, persiska jirdar, åsnor, lamor, getter, slaktsvin, ägghöns, lidrödsgrisar, kalkoner, mjölkkor och MASSOR med annat skojsigt! Glad

Om mina leopardgeckos kan ni läsa HÄR och utöver dem har jag också två marockanska dabbagamer. Den ena köpte jag för exakt 1 år sedan och den andra köpte jag i somras.

Utöver ödlor håller jag på med hästar, som är mitt största intresse samt så gillar jag att fotografera. Jag har en ponny, och efter årskiftet kommer ponny no. 2, som föddes iår men ännu diar sin mamma.

En bild på mig då också! (det får bli årets skolfoto…)

[Melinda]
2012-11-16 10:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Haha, jag är så dålig på sånt här, men iallafall..
Jag heter Melinda och bor i Landskrona, Skåne & är 20år.
Är en person som många nog skulle se som en pojkflicka för jag älskar motorcyklar och så, tycker det är jättekul att bli smutsig & är nästan mer som en kille än en tjej ibland, haha.

Har lite olika intressen som då är djuren (självklart), bodymod, foto och motorsport.

Mitt intresse för reptiler började rätt tidigt eftersom min pappa hade reptiler förr, så min första reptil fick jag när jag va 3-4år (en majsorm), sen slutade pappa med reptiler några år senare och efter det har jag själv haft olika ormar & ödlor (mestadels leosar)

Har just nu;
0.0.4 Afrikanska jättelandsnäckor
3.5 Leopardgeckos
1.0 Crested gecko.

Bor fortfarande hemma så familjen har några djur tillsammans också;
0.1 Kanin
0.1 Katt
0.1 Hund

Annons:
Zafira78
2012-12-03 10:11
#7

Heter zafira och är 17 år,och jag har 3 majsormar och en skäggagam och 2 leopardgeckobebisar ^^ bor just nu i Halland med min mor och två syskon, har precis hittat den här hemsidan , så ska bli kul .

[Tilde]
2012-12-03 10:30
#8

#7 Kul att du hittade hit! :) Välkommen!

rosaballlong
2012-12-06 22:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Hej jag heter Ida och är 21 år gammal jag bor i Varberg och letar fortfarande efter den rätta leon :) Jag har haft flera stycken tidigare. Jag är speciellt intresserad av leon med enigma syndrom då jag tycker det är något speciellt med just dem , dem är lugna och alla leosar har ju en personlighet men dessa är extra speciella iaf för mig.

Nåja,, jag är utbildad undersköterska och jobbar inom hemtjänsten i Varberg där jag är fastanställd och är ganska ny, är ursprungligen från Dalarna i Avesta där jag bott nästan hela mitt liv. Jag har även en golden retriever hane på 5 år som är mitt allt.

Lägger upp en bild :)

Winta
2012-12-19 11:45
#10

Hejsan!

Är en av de läsarna om leopardgecko/ödlor. Heter Jessica, 34 år och bor i Närke trakten. :) har själv ingen leopargecko men kan tänka mig ha en sådan framöver.

hade en vän som haft två stycken leopardgecko. Även tyvärr fick ge dem en nytt hem några år senare efter fått jobb som reser mycket och sånt. Efter det när hon ej har denna jobbet kvar så har hon nu en reptil, en skäggagam. En riktig stålig fin hane! även han nu börjar bli gammal på snart 7 år.

Intressen växte genom tack vare henne som berättat för mig hur det är att ha reptiler och skötsel och sånt. Börjar surfa runt på nätet och läsa om leopargecko och sånt.

Övriga djur, så har jag två katter. Haft en hund som blev 12 år i januari och avled i maj efter sjukdom. Saknaden är stor.. och leva med fina minne efter henne.

kommer att läsa genom denna gruppen ibland. :) Komma med frågor om jag kom på något.

Ha det gött!

MarajLowajz
2012-12-19 11:48
#11

10# Hej och välkommen hit! :D

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

Winta
2012-12-19 16:12
#12

Tackar! Skrattande

Roonja
2012-12-25 15:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Jag heter Ronja och fyller snart 15 år. Skrattande

Jag bor i köping i västmanland och driver en hamsteruppfödning som är registrerad i Svenska hamsterföreningen. :)

Hela min familj har ett stort djurintresse, vilket resulterar väldigt mycket djur. :) Jag har haft djur omkring mig hela mitt liv, allt från vandrande pinnar till häst.

Just nu har jag ca 20 hamstrar, 3 leopardgeckos, 1 katt, 7 hundar och 1 häst.

Mamma driver kennel av raserna Shiba och chihuahua och valpar väntas nu i januari! Skrattande

Den tiden då jag inte är i skolan och gör läxor så är jag med mina djur. Skrattande

Det var väll lite smått om mig. Har inte så mycket att säga. Skrattande

Här är då jag. :)

Annons:
Chazzy
2013-01-20 14:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Hellu~.

Jag heter Charlotte (men kallas för Char) och är 23 år, blir 24 i oktober. Jag bor i Karlstad med min pojkvän men är född och uppväxt i Göteborg. :)

Hittade till det här forumet via Google (what else? xD) då jag sökte på allt möjligt om leopard geckos, eftersom jag ska skaffa en själv! :D

Jag har alltid varit djur- och naturintresserad samt särskilt fascinerad av reptiler. Hade tänkt att skaffa majsorm som första reptil men efter att jag började min praktik på Arken Zoo så föll jag för leopardgeckon vi har där. :) Försöker sköta om reptilerna så ofta jag kan bara för att få chansen att spendera lite tid med den, haha. <3 Vill även se till att den har det så bra som möjligt där den är, innan den flyttar hem till mig. <3

Bilden på mig är ett år gammalt, håret har växt ut en del nu, hehe.

//Chazzy

MarajLowajz
2013-01-20 17:55
#15

#14 - Välkommen hit och va trevligt att du har öppnat ögonen för leopardgeckos! =) Dom är verkligen underbara dom små liven! =)

Tänkte också passa på att tipsa dig (om du inte redan vet om det) att på Lördag den 26e är det reptilmässa i Solna, Stockholm. Och där kan man hitta ganska mycket roligt och fint i reptil-världen =)

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

Chazzy
2013-01-20 21:11
#16

#15 Tack så mycket. :D Jag har länge velat ha reptil, verkligen, och leopardgeckos verkar helt perfekta! Vet att de är bra förstaödlor också, då de inte kräver så väldans mycket. Hihi. ^^

Tack för tipset! Men vi får se om vi hinner dit, sambon och jag… xD Vi ska köpa hem leopardgeckon + lite annat på fredag nämligen, så lördagen kommer nog till största del ägnas åt att se till så allt fungerar som det ska. :) Hoppas på det bästa! <3

//Chazzy

MarajLowajz
2013-01-20 23:34
#17

De kräver inte alls mycket jobb, mat och vatten som alla djur och se till att de har värme. Går att lämna hemma i några dagar bara dom har ätit innan man åker och att man kanske slänger in en extra syrsa/kackerlacka till dom.

Reptilmässor brukar man hitta inredning och dylikt för en billig peng och har du tur kan du hitta en fynd. Bilder önskas att se när ni fått iordning allting =)

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

Chazzy
2013-01-21 19:29
#18

#17 Ja, jag vet. :) Visste faktiskt inte om att leopardgeckos var så lätta att sköta. Inte förrän jag kollade upp dem i och med att jag fick upp ögonen för vår lilla sak i djuraffären, haha.. xD De är verkligen helt underbara.

Ska absolut lägga upp bilder när allt är klart! :D Tänkte göra en tråd i gruppen där man kan visa upp sina geckos. Tror dock det kommer se lite lustigt ut med tanke på att terrariet jag fick tag på är 100 cm högt(!), haha… xD Det var antingen det eller ett terrarium på 1,5 kvadrat decimeter… så, ja. Valde ju självklart det större, haha.

//Chazzy

Hanna
2013-01-21 23:58
#19

#14 En till Karlstadbo! Skoj! Varmt välkommen hit :)

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Chazzy
2013-01-22 08:23
#20

Tackar så hjärtligt! :D

//Chazzy

Annons:
Ebba_Kaulitz
2013-01-28 15:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Hej, jag heter Ebba, och jag är en tjej på 12 somrar. Jag kommer att fylla 13 i juni:) Mitt största intresse är väl musik och Ridning.

Jag rider en gång i veckan och önskar mej egen häst. Jag vill ha en egen häst, men nae….ingen av mina föräldrar tänker ge mej en, never:P

Mitt favoritband är Tokio Hotel. Ett tyskt pojkband frånd Tyskland, och alla därifrån är såååå heta :P Sök på Bill Kaulitz på google så får ni se:D<3

Jag älskar även reptiler och har en liten tjej som fyller 1 i maj. En leopardgecko vid namn Lexi. Jag har haft en annan användare här, men den har försvunnit….:/ Jag kan inte logga in på den, så jag gjorde en ny!:D

Jag vill bara säga - Tirin, jag tycker du är en fantastisk människa. Jag tycker dina inlägg är så spännande, vad det än handlar om!:D

Aja, här kommer en bild på mig:P Och en på  Bill från Tokio Hotel :D<3

1:a Bilden, inte snygg. Nummer två: NAW<3

Ebba_Kaulitz
2013-01-28 15:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Här är andra :P<3 UNDERBARA<3

MarajLowajz
2013-01-28 16:02
#23

Hej och välkommen hit :)

Trevligt med nya användare hela tiden :)

Kan dock inte hålla med det där om Tokyo Hotell saken :P

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

[Tilde]
2013-01-28 16:42
#24

#21 Vad gullig du är! Blir riktigt glad av att höra det! Skrattande Välkommen hit!

Ebba_Kaulitz
2013-01-29 09:50
#25

;)

Nooon2
2013-07-02 17:42
#26

Funderade en stund på om det var motiverat att jag skriver här - det är hemskt längesedan jag loggade in här och jag vet inte hur mycket jag kommer att hinna vara här framöver - allt tar tid och annat tar lätt överhanden.
… men idag har jag loggat in igen…. så Hejsan! :) Jag heter Anita. Jag har hunnit ungefär halvvägs på livets resa och arbetar med ord och bild. Jag gillar att läsa och skriva och diskutera och ta reda på saker. Ju mer man vet om nå´t desto intressantare blir det - irriterande att dygnet har så få timmar.
Jag har en endaste liten leopardgecko ❤. Hon är på sitt 10:e år som inneboende hos mig och jag tror att hon fyller 14 år till hösten. I övrigt har jag gott om erfarenhet av sötvattensakvarier, en hund och lite fåglar. Hunden och fåglarna är borta sedan länge. Senaste akvariet håller jag just på att montera ner pga platsbrist.  … men det kommer igen! Det är för roligt för att vara utan. En annan passion är att bygga saker; lilla ödlan bor i ett hembyggt terrarium som blev väldigt bra.

[Tilde]
2013-07-02 18:00
#27

#26 Hej hej, kul att du beslutade dig för att kika in igen! :) Lägg gärna upp bild på ödlan och det hembyggda terrariet - alltid kul att se!

Annons:
Nooon2
2013-07-02 20:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

@Tirin + @alla > Hej! Klart att jag vill kika in. Trevlig plats! Det är som sagt det där med att man vill hinna allt.
…och så en bild… man kan ju bara ladda upp en bild per inlägg… så jag lade ihop några. Ursäkta - det blev många… Jag är lite förtjust i min lilla ödla… ❤
Terrariet är under omvandling så det kommer att se annorlunda ut. Det ska storstädas och stylas om. Bla står en liten trädgård och gror. Det ska bli så fint… och lilla konservativa ödlan kommer att bli så upprörd… ojoj…

Upp till toppen
Annons: