Annons:
Etikettungar-och-ägg
Läst 1059 ggr
Pemmen
4/21/14, 6:41 PM

Hur många ägg har ni fått

Hej!

Börjar bli lite förvånad av min ena hona, hon har i år lagt 12 befruktade ägg!! 😮

Hon har bara lagt 8 st varje gång förut men poff massor!

Hur många har ni fått som mest av era honor?

Sajtvärd på Leopardgecko iFokus

Annons:
MarajLowajz
4/24/14, 11:44 AM
#1

Min hona jungle lavender har fått omkring 8 ägg i dagens läge och det ser ut som att det kommer mer! Förra året fick jag 6 ägg av en hona, dock två som var befruktade. Har även en proven breeder som absolut inte lägger några ägg, vilket är jäkligt tråkigt! Totalt har jag nu 1 Kläckt, 9 ägg på kläckning (tre olika honor då jag inte kan spara alla ägg från en och samma hona) :)

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

Pemmen
4/24/14, 1:29 PM
#2

Jag har i år fått 12 av en hona (2 var inte livsdugliga men befruktade) och 4 av en annan hona varav 1 var obefruktat samt 4 av en oparad hona så, ja inte befruktade. Jag har nu 4 kläckta och 9 i kläckaren. Kan spara alla från dessa eftersom jag inte har mer än 2 honor som är tillräckligt storaför att lägga ägg. Och jag har köpare som köper några stycken varje år. :-) tråkigt med din proven breeder :-(

Sajtvärd på Leopardgecko iFokus

Pemmen
5/14/14, 7:13 PM
#3

Men nu tror jag att jag blir knasig! Honan la igår ytterligare 2 ägg! 14 ägg på en parning! 

Ojojoj….

Sajtvärd på Leopardgecko iFokus

Upp till toppen
Annons: