Annons:
Etikettfoder
Läst 719 ggr
ClaesHolm
2014-08-11 11:05

Dubias

Hej allihopa, har ytterligare en fråga som jag skull behöva få besvarad! Den handlar om Argentinska kackerlackor (Dubia). Har nån av er någon erfarenhet av dessa? Funkar dom som en huvuddiet för leopardgeckos?

Annons:
Hanna
2014-08-11 15:16
#1

Ja, de fungerar bra. Dock tycker jag personligen att det är jobbigt att de blir så stora, är ganska så "skaliga" samt även att det är ganska tråkiga kackerlackor. Själv kör jag med annat, även om jag har haft dubia.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

ClaesHolm
2014-08-11 19:57
#2

Okidoki! Tack. Ska köpa en dvärgskäggagam snart och då planerar jag att använda det, men skulle ju vara praktiskt att kunna använda det till mina leosar också :) Du Hanna som verkar ha koll på mat vet du möjligtvis vart man kan köpa Phoniex worms? Alltså vaxlarver. Hittar inte det någonstans :/

Hanna
2014-08-11 20:31
#3

#2 Ingen aning faktiskt. Är nog inte ett jättevanligt foder. Kan ha varit sådana jag fick med till spindlarna, men tyckte att de var rätt läbbiga. 😟

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

ClaesHolm
2014-08-11 22:54
#4

Hahah dom ser lite läbbiga ut kanske, men inte värre än mjölmask. Jag har väldigt svårt för alla insekter i stort sett! Menmen, det är också en del av reptilhobbyn :D Tack ändå!

Hanna
2014-08-11 23:06
#5

Haha, det vet jag inte. ;)

En hel burk mjölmask råkade ramla ned från ett terrarium för ca en vecka sedan, hittar fortfarande mjölmask i rummet!

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Upp till toppen
Annons: