Annons:
Etikettfoder
Läst 1850 ggr
Pemmen
8/20/14, 11:08 PM

Beställt dubia för första gången

Har precis beställt hem dubia för första gången och undrar hur de är att föda upp själv? Har så många ödlor så måste tänka ekonomiskt. ;-) Tips? :-)

Sajtvärd på Leopardgecko iFokus

Annons:
Hanna
8/22/14, 12:30 AM
#1

Jag tyckte att de var ganska dryga och blir för stora (kör därför med annat). Men mycket mumsig mat, söta frukter gillar de och värme från exempelvis värmematta. :) Även massor av äggkartonger så att de kan gömma sig mellan. Vattenkristaller är smidigt. Bara att blanda "kristaller" med vatten så att de sväller så äter kackerlackorna av det sen.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Pemmen
8/22/14, 12:34 PM
#2

Jag kör mest med syrsor. Blir första gången mina äter så har bara beställt några få små för att testa men tänkte som sagt ekonomiskt. Tack för tipsen! :-) de kommer idag och allt utom kristaller finns. :-)

Sajtvärd på Leopardgecko iFokus

Magnols
9/4/14, 7:51 AM
#3

Dom är lätta att föda upp men ha runt 100 så har du i alla storlekar sen. Eller fler naturligtvis. Bor du nära Malmö kan du köpa av mig. Jag skickar med. Och än så länge är jag nog billigast med alla sorters foderdjur☺

Pemmen
9/6/14, 7:16 PM
#4

Okej! Bor inte i Malmö utan i Sundsvall. ;-) skicka mig gärna ett pm med priser. :-)

Sajtvärd på Leopardgecko iFokus

JACLAR123
9/7/14, 10:36 AM
#5

#3 Vad tar du för ditt foder?

                         Jag är 15 år gammal och kan mycket om djur.Cool                                                                                      "Åldern är bara en siffra"Pokal 

                                  "Åldern visar inte din mognad" Pokal

Annons:
JACLAR123
9/8/14, 5:08 PM
#7

Jag vill inte köpa något foder. Men jag undrade vad det kostar? När #3 påstå att han var billigast i Sverige..  :D

                         Jag är 15 år gammal och kan mycket om djur.Cool                                                                                      "Åldern är bara en siffra"Pokal 

                                  "Åldern visar inte din mognad" Pokal

Hanna
9/8/14, 6:27 PM
#8

#7 Denne sa ju aldrig att det gällde just hela Sverige.. Men det ska bli kul att se vad för priser som gäller.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

JACLAR123
9/9/14, 3:37 PM
#9

Jag påstå att han var  billigast i Sverige.  Som #3 skrev det :P

                         Jag är 15 år gammal och kan mycket om djur.Cool                                                                                      "Åldern är bara en siffra"Pokal 

                                  "Åldern visar inte din mognad" Pokal

Upp till toppen
Annons: