Annons:
Etikettmässor
Läst 766 ggr
[deLioncourt]
2014-10-22 23:27

Massa mässfrågor

Nästa år planerar jag att gå på min första reptilmässa, och också skaffa min första egna leopardgecko. :) Jag har lite frågor som jag hoppas få svar på.

Hur stort brukar utbudet vara på leopardgeckos? Jag vet nämligen inte hur tidigt jag kommer kunna åka dit eftersom jag blir skjutsad. Är det bara juveniler eller säljs det äldre djur också? Står det alltid kön, ålder och morph på lådan med djuret? Finns det kackerlackor att köpa? När och var kommer datum på nästa års mässor upp?

Jag försöker lära mig mer om morpher, men det finns ju så många. o_o Jag har heller ingen aning om hur vanliga olika morpher är på mässor i Sverige. Finns Ember att få tag på? Blizzard? Sunglow? Patternless? Ja, ni hör ju, jag är helt ny på detta. :)

Annons:
Hanna
2014-10-23 21:54
#1

Hej!
Vad roligt att du vill skaffa leopardgecko. Dessa reptiler är sällan någon ovanlig syn på reptilmässor, utan det finns vid många bord. Däremot ska man vara medveten om att inte alla säljare är fullt så seriösa. Ibland står vissa utländska uppfödare med ungar som ser ut att knappt ha hunnit lämna ägget, storleksmässigt och kostar ganska lite (vilket i vissa fall också kan vara lite varningsklocka).

På de flesta lådor brukar all info stå, morph, kön etc. annars kan man säkerligen fråga. Men står det inte på lådan är det ju inte säkert att de ens vet.

Kackerlackor - har nog inte vart på en enda mässa som inte haft det till salu! Kolla in på reptiler.ifokus så har jag en klistrad tråd där alla mässor står. :)

Vet folk som säljer både blizzard och sunglow om du är intresserad! Jag kan PMa. :)

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

[deLioncourt]
2014-10-27 16:40
#2

Tack för svaret!

Det där med oseriösa säljare hade jag inte ens tänkt på, men då ska jag absolut ha det i åtanke när jag väljer djur. Du får jättegärna skicka ett PM om du har någon uppfödare som du kan rekommendera. :)

Upp till toppen
Annons: