Annons:
Etikettövrigt-om-leopardgeckos
Läst 1421 ggr
GeckoLover99
11/18/15, 6:38 PM

Nybliven ägare

Jag undrar hur tjock svansen bör vara, går det att titta i relation till någon annan kroppsdel? ex. man ska ha foder som är lika brett som avståndet mellan ögonen. Tacksam för massa olika tips :)

Annons:
GeckoLover99
11/18/15, 7:29 PM
#1

Sen undrar jag om någon har haft en växt som jag tror heter Rumsen Elwooddi, ursäkta om jag stavar konstigt… Kom gärna med tips på bra växter som inte är så dyra :)

Hanna
11/18/15, 8:39 PM
#2

Det med svansen är svårt att säga. Vissa kan äta mer än andra och ändå ha mindre svans och vice versa. Så länge de äter bra och inte är undernärda eller feta så matar jag på som vanligt och lägger ingen större vikt vid det. :) Det är inte ovanligt att vi övermatar våra reptiler.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

GeckoLover99
11/20/15, 12:15 AM
#3

Okej, men vad tror du om växten? :) Den har inga taggar eller så men vill va säker att det inte är farligt på nåt vis :/

Hanna
11/21/15, 1:24 AM
#4

Frågan är om den klarar sig (beroende på hur du tänkt ha den). Suckulenter är annars snygga och ofarliga. Mer habitatkorrekt också tycker jag.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

GeckoLover99
11/22/15, 11:01 AM
#5

Ja okej, nej den skulle nog klara sig bra. Jag var mest orolig för att den kunde va giftig eller nåt sånt, men han får en palm eller aloe vera istället :) Tack för hjälpen ;)

Upp till toppen
Annons: