Annons:
Etikettvisa-upp-dina-leopardgeckos
Läst 2338 ggr
MarajLowajz
8/20/12, 2:26 PM

Ibland är det inte lätt...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När man går in på Djurhuset uppe på gymnasiet… För då kan det hända att man får med sig två stycken såna här…

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

Annons:
MarajLowajz
8/20/12, 2:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Skymtar jag en ev. Carrottail på denna? *funderar*

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

[Tilde]
8/20/12, 2:42 PM
#2

Åh, vilka sötnosar! Kyss Speciellt den andra var en riktigt snygg jungle! Carrot tail ska ju ha minst 15% av svansen som är orange, så jag vet inte om den där kommer att utveckla det än, men vi får väl se. Glad

MarajLowajz
8/20/12, 2:54 PM
#3

Japp! Dom hade ju inte direkt någon koll på morpher tyvärr. Men jag fick se föräldrarna. Å honorna var tangerine och hanarna var wild-type. Så vet inte riktigt :P

Vad skulle du säga att dom är för morpher? xD

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

[Tilde]
8/20/12, 3:26 PM
#4

Hmm… Den första ser ut att vara aberrant.. Svansen ser vanlig ut, men ryggmönstret verkar inte vara de typiska ränderna. Den andra är i alla fall helt klart jungle :) De ser inte ut att vara tangerine dock, tycker jag. Hur gamla är de?

MarajLowajz
8/20/12, 9:19 PM
#5

De är födda i Maj =)

Dom hade ju två grupper 1.2 och 1.3 i två terrarium så dom hade ju inte direkt koll på vilka föräldrarna var :P

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

[Tilde]
8/21/12, 9:29 AM
#6

Ah, I see…. Men vad är Djurhuset egentligen? Skäms

Annons:
MarajLowajz
8/21/12, 3:56 PM
#7

Djurhuset är smådjurs-hus på ett naturbruksgymnasium vi har här uppe =)

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

[Tilde]
8/21/12, 5:05 PM
#8

Jaha :) Vem är det som tar hand om djuren där? Alla elever?

MarajLowajz
8/21/12, 5:16 PM
#9

Nej dom har handledare där som är ansvariga så att säga. Lärare och sen anställda :) Men dom har ingen direkt koll på temperatur i kläckare utan det blir bland-temp på allting och sen får inte eleverna handskas med ungarna utan dom är oftast inte helt handtama så att säga.

Dom här två var lite halvrädda men jag petade lagomt mycket på dom igår, flyttade runt dom, bytte botten, slängde in syrs-bebisar och sånt så nu börjar dom vänja sig att man petar på dom och tar upp dom :P

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

[Tilde]
8/21/12, 5:20 PM
#10

I see I see :) Så ni föder upp smådjur där? Förvånad Vad händer med ungarna sen? Säljs de? Eller är de kvar på skolan?

Ja det är ju bra att de vänjer sig vid människor :) Jag ska börja vänja mina leoungar till att bli hanterade mer. De är fortfarande väldigt rädda och viftar med svansen. xD

MarajLowajz
8/21/12, 5:27 PM
#11

Ja alltså dom föder upp x antal gecko och majsormar. Vet ej vad som händer med ungarna, men tror de säljs till typ djuraffärer och sådant. Ej säker. Ja jag fick ju mina två för de hade inte platsen för dom. Så jag tror de säljs vidare.

Haha, dom är sååå söta när dom viftar svansen :D

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

[Tilde]
8/21/12, 6:08 PM
#12

Aww, hoppas de kommer till duktiga privatpersoner och inte bara djuraffärer som kanske inte får dem sålda. :/ Skulle aldrig sälja leosar till djuraffärer, men å andra sidan finns det ingen djuraffär där jag bor som tar väl hand om sina djur heller..

Haha ja sött är det, men jag blir lite nervös då de kan bitas xD

MarajLowajz
8/21/12, 6:18 PM
#13

Hehe, mina har inte bitits än så jag är glad över det =) Och btw, hon, han, den, det med typ lite carrot tail har fått lite mer färg på sidorna :D Så nu är typ 15% på sidorna iaf orange :D *hoppas på carrottail*

Ja det är ju lite tråkigt med djuraffärer. Dom jag har runt omkring här är ju ganska bra. Men skulle aldrig köpa ödlor eller så. Fiskar går ju bra såklart, men jag är nojjig om jag ser nån dålig i ett kar, då köper jag ingen alls.

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

Annons:
Aprilisaname
8/21/12, 7:09 PM
#14

Kanske lite fel av mig att ställa min fråga här, men såg att ni tog upp det. Fick ju hem min Leopardgecko på 4 år häromdagen (Jura). Han ska vara väldigt tam. Men jag och min sambo får inte lyfta upp honom, då viftar han sådär på svansen som du nämnde. Hur får man bort det? Hur blir han tam igen? Vi brukar stå och prata med honom när han är vaken, och då bryr han sig inte utan är avslappnad.

MarajLowajz
8/21/12, 7:14 PM
#15

Min ena hona som jag har är typ Hjäääälp och springer iväg, men väl i handen så är hon hur lugn som helst, älskar att klättra.

Men det är typ bara vara inne i terrariet, peta lite på han, lyfta han, släppa ner han. Men aldrig blåhålla han liksom, för då är ju risken att han tappar svansen, även om det är ganska svårt att få han å göra det men ändå.

Det jag gör med mina nuvarande ungar jag har fått är att peta lite lätt på dom, lyfta upp dom, låta dom vandra omkring på handen, sen släppa ner dom igen och efter en stund så tar jag upp dom igen. Dom har blivit jätteduktiga nu och är inte alls lika spralliga.

Men fräser han eller så ? Hur beter han sig i handen?

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

[Tilde]
8/21/12, 7:22 PM
#16

Sätt ner handen i terrariet och låt ödlan vänja sig vid er och er lukt :) Så småningom vill han säkert klättra upp på er och utforska. Man ska aldrig tvinga upp leopardgeckon om den är skrämd eller nervös. Man får helt enkelt ta det långsamt och ha tålamod :)

Jag hade en hane förut som viftade på svansen ofta, men det var för han alltid trodde att min han = mat! Så det var för han "jagade". Inte kul för mina fingrar kan jag säga! Tungan ute

Har också en hona som inte var så social i början, men nu klättrar hon alltid upp på glaset och springer mot öppningen för att komma ut om vi ska fixa i terrariet! Hon verkar älska att klättra på oss. Lite roligt. ^^

Aprilisaname
8/21/12, 8:18 PM
#17

Åh ja! Det ser ut som om han jagar. Tror nog det kan vara det. Han ska matas idag så får se hur han är efteråt. Eftersom han förmodligen var hungrig igår så är det säkert det.
Tack ska ni ha för svaren. Återkommer sedan. :)

MarajLowajz
8/23/12, 5:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Lite nya bilder, först ut Hubert! :P

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

MarajLowajz
8/23/12, 5:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Å här kommer Greta!

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

MarajLowajz
8/23/12, 5:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Greta igen, där ser man svansen och hur den är lite orange på sidorna =)

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

Annons:
MarajLowajz
8/23/12, 5:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Å så kommer Hubert en gång till :D Rund och fin!

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

[Tilde]
8/23/12, 7:45 PM
#22

Vilka sötnosar! Greta är ju helt underbar! <3

MarajLowajz
8/23/12, 7:46 PM
#23

Japp :D Jag hoppas på en hona få man kan få lite fin fina ungar av henne senare =) Och såklart hoppas jag Hubert är en hane så man kan få lite fina ungar från han också :D

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

MarajLowajz
8/23/12, 8:38 PM
#25

Tack :D ja dom är grymt fina, kunde ju inte motstå dom! Tror jag ska åka dit och kika till deras syskon igen också Skäms

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

CupcakeGod
8/25/12, 7:06 PM
#26

Herregud! Vilken sötnos. Stort Grattis!

MarajLowajz
8/25/12, 8:59 PM
#27

Tack :D Jag är så glad att jag 'råkade' slinka in i rummet haha :D

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

Annons:
MarajLowajz
8/25/12, 11:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Visst ja, kan då glatt tillägga att nästa Söndag kommer denna snygging hem till mig ;) Som jag längtar!!!!

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

MarajLowajz
8/26/12, 8:39 AM
#30

Kommer få hem lite snyggingar nästa vecka så bildbomber är på väg! Dock får ni vänta en vecka till att se hur dom andra ser ut ;)

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

[Tilde]
8/26/12, 4:21 PM
#31

#30 Woohooo! Älskar att se bilder på snygga ödlor! Skrattande

MarajLowajz
8/27/12, 2:11 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Jag också :D Allra mest när dom ska hem till en själv ;)

Kan glatt lägga upp denna bild också då hon kommer också följer med hem ;)

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

Roonja
8/27/12, 9:25 AM
#33

#32 Visst är det en bandit? Det är så fint! Kyss

[Tilde]
8/27/12, 10:59 AM
#34

Men gud! Orättvist att du kan hitta så fina leosar så lätt!! Vad betalar du för dem? Förvånad

Annons:
Roonja
8/27/12, 12:20 PM
#35

#34 Den banditen tänkte jag köpa ett tag! Skrattande Men ändrade mig då det inte blir någon avel för mig. Rynkar på näsan

MarajLowajz
8/27/12, 4:22 PM
#36

#34 haha betalar 800 för tangerinekillen å 1000kr för bandithonan ;) hittar å hittar jag har mina kontakter! Haha :D

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

[Tilde]
8/27/12, 10:35 PM
#37

#36 Nå okej, det var ju ändå ganska mycket pengar :) Trodde du fick dem till superpris någonstans så jag blev riktigt avis Flört Men de är verkligen toksnygga!

MarajLowajz
8/29/12, 5:48 PM
#38

Haha, ja men blir man kär så blir.man! Kanske får hem en bandithane å ;) får se hur det blir med den dock xD de är grymt fina :)) Haha, ja superpris vore ju bra! Men jag känner ändå att jag betalar hellre lite mer å vet mer om vilka föräldrarna är så man har lite mer koll på generna :)

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

[Tilde]
8/29/12, 6:18 PM
#39

Ja det är sant! Skulle gärna skaffa mig fler leosar om jag hade pengar till det! Det får dock vänta.. Fast å andra sidan kan jag ju då också vänta på "den rätta" Flört

Håller med, att veta att den kommer från en duktig uppfödare som har bra avelspar och inte bara köpa från vem som helst.. Det är viktigt! :)

MarajLowajz
8/30/12, 1:49 PM
#40

Ja precis =)

Får med mig en liten överraskning hem också! Men det får ni se senare när jag kommit hem från min semester med min älskling :P

Ja, känns mycket bättre om man vet precis vart djuren har haft det för bakgrund. Istället för det där 'ha par i ett år, ta ägg, sälja och inse att det var tråkigt och inte alls gav mycket pengar å sen sälja allt'-köpet. Hatar sånt stuk. Köper man ett djur tycker jag att man borde då ha insett att djuret lever då kanske mellan 15-25 år beroende på art och att dom inte mår så bra av att bara bli hit och dit slängda mellan köpare. Nej tacka vet jag personer som köper, har dom och tar hand om dom tills dom ser det lilla ljuset!

Åh, längtar iaf tills på Söndag då jag får hit dom ;) Tycker synd om dom dock. Första åka kanske 2 timme i en liten låda, sen instoppad tillfälligt i en annan låda över natten och sen åka 3 timmar på tåg hem innan dom får komma in till deras permamenta boenden xD Aja, inte lätt att vara en ödla som ska hem till mig!

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

Upp till toppen
Annons: