Annons:
Etikettvisa-upp-dina-leopardgeckos
Läst 3812 ggr
MarajLowajz
11/20/12, 5:27 PM

Nykomlingarna!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte jag slänger upp alla bilderna här på alla nykomlingar jag har hämtat idag.

Skulle lämna Tamlin till Jenny och hämta upp 3 ödlor. Blev 4 ödlor och en majsorm xD Jag har så jäkla svårt att säga nej till henne! Argh! Men glad är jag iaf! :D

Här kommer första ; tremper pos het diablo blanco hane! 4 veckor gammal bara och sikket temperament! Normalt släpper hon inte iväg dom förrän 2 månader, men hon tyckte jag är ingen nybörjare så jag vet jag gör iaf =)

PS: Jag vill ha namnhjälp på allihopa! xD

Boris, Hubert, Tengil och Ozzy är upptagna på kill-namnen =)
Hera, Ingrid, Astrid och Greta  är upptagna på tjej-namnen =)

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

Annons:
MarajLowajz
11/20/12, 5:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Sen har vi en 0.0.1 R. ciliatus!

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

MarajLowajz
11/20/12, 5:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Sen har vi en till 0.0.1 R. ciliatus!

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

MarajLowajz
11/20/12, 5:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

1.0 R. Ciliatus =) Grymt fin ;)

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

MarajLowajz
11/20/12, 5:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Och sist, men som inte kommer bli minst ;)

1.0 Majsorm uhm…. total glömt bort morphen haha xD aja :P Minnet är bra men kort

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

[Tilde]
11/20/12, 5:32 PM
#5

Snyggingar! Skrattande Får försöka klura ut något namn…

vevve89
11/20/12, 5:32 PM
#6

Orvar å Ragnar

Annons:
MarajLowajz
11/20/12, 5:41 PM
#7

5# Haha ja inte lätt det :P

6# Haha den var bra! Ragnar blir nog ormen isåfall - Åke och Ragnar passar bra :P Fast Orvar passar nog inte trempern ^^

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

Hanna
11/20/12, 5:43 PM
#8

#2 Cool :O

#Snyyyygg *__*

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

vevve89
11/20/12, 6:42 PM
#9

7: Lennars och Ragnar är ju bröder i rosenströms låtar;) haha

Lennart har dålig motorik och Ragnar är översexuell. ;D

[Tilde]
11/20/12, 6:56 PM
#10

#9 Haha Björn Rosenström alltså<3

vevve89
11/20/12, 7:22 PM
#11

#10 ja… Kommer i framtiden ha råttor som har de namnen men lär bli honor med pojknamn då jag inte vill ha hanråttor;d haha

MarajLowajz
11/24/12, 11:34 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Tänkte uppdatera med lite bilder faktiskt!

När jag fick hem Ciliatusen så var allihopa Fired-Up

Nu är dom Fired-Down =))

Här är Edmund! :D

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

MarajLowajz
11/24/12, 11:37 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Här har vi röd-toppen =)

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

Annons:
MarajLowajz
11/24/12, 11:37 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Här har vi den röd-gula saken =)

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

[Alltidmalin]
11/25/12, 9:13 AM
#15

Pascal, är ett coolt namn :DDD

[Tilde]
11/25/12, 10:20 AM
#16

Sötnosar! :)

MarajLowajz
11/25/12, 10:58 AM
#17

9# Jo jag vet och då passar Ragnar bättre! :D

15# Sorry Pascal var min kameleonts namn och han dog i somras så det namnet funkar inte :)

16# Jag vet! Dom är jättehärliga ^^ Fixat iordning terrariet nu så dom ska bara få växa till sig så får de flytta in ^^

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

MarajLowajz
11/26/12, 10:18 PM
#19

Tack! :D Ångrar inte EN sekund att jag fick hem dom allihopa :D

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

LokiAnd
11/27/12, 6:58 PM
#20

Vad är det for kamera du andvänder?

Annons:
MarajLowajz
11/27/12, 7:03 PM
#21

Nikon D90 med antingen 50mm glugg eller 18-105mm beroende på vilka bilder jag vill ha ut med allt :P

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

LokiAnd
11/27/12, 7:04 PM
#22

Tack för svaret! ^^

MarajLowajz
11/27/12, 7:04 PM
#23

Varsågod =)

Dom första bilderna är ju dock från min mobilkamera.

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

LokiAnd
11/27/12, 7:05 PM
#24

+ underbara ödlor, Hoppas det går bra med dom ^^

MarajLowajz
12/7/12, 6:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Uppdaterar lite med en nytagen bild på min lilla namnlösa typ :P

SÅÅÅ jävla söt tunga alltså!

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

MarajLowajz
12/7/12, 6:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Har vuxit till sig lite ^^

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

[Tilde]
12/7/12, 7:06 PM
#27

Awwww så liten! Riktigt fin med det orangea! Skrattande

Annons:
MarajLowajz
12/7/12, 8:16 PM
#28

Mmm längtar tills han blir stor!

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

MarajLowajz
12/13/12, 2:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Uppdaterar lite igen nu när jag varit i farten med kameran igen :P

Först ut : Hubert alternativ Hubbelina (vet fortfarande inte om det är en hona, ser inte skillnad än)

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

MarajLowajz
12/13/12, 2:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Så sjukt snygg teckning alltså!

Någon som har morph-förslag? Abberant men samtidigt ser han ut att ha lite tangeringe i sig och om prickarna försvinner lär han bli en hypo om jag har rätt?

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

MarajLowajz
12/13/12, 2:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Boris eller Doris - beror på könet hehe :P

Lite smal men äter med god aptit så hon kommer nog vara lite smalare. Får hoppas hon växer på sig på bredden senare =)

Helt klart Jungle =)

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

MarajLowajz
12/13/12, 2:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Snygga King som vuxit till sig bra ;)

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

Roonja
12/13/12, 3:53 PM
#33

#32 Åh så vacker, vilka färger, helt otrolig! FörvånadOskyldig

MarajLowajz
12/13/12, 5:01 PM
#34

Haha japp, han är görsnygg :P Han kommer bli en riktig snygging senare! Nu är han nog uhm uhm 8 veckor kanske? Nä… jo det måste han vara :P

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

Annons:
[Tilde]
12/13/12, 10:07 PM
#35

Ååååh så snygga! King är ju fantastisk! Skrattande "Hubbe" ser ut att vara lite Tangerine i, ja… möjligtvis Emerine då den ser grönaktig ut? :O Men ja, 10 eller färre prickar så är den Hypo (fast din har så små och få så jag skulle nästan kalla den Hypo ändå).

MarajLowajz
12/13/12, 10:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

Undra vad man ska kalla hans morph egentligen :P
Han hade fler prickar när han kom till mig så jag hoppas att någon mer försvinner så han blir en riktig Hypo =)
Ja nu när du säger det så verkar han lite Emerine :o
Annars kanske en Emerine Stripe Hypo om han utvecklas lite mer? Eller en Tangerine Stripe Hypo? För stripe är jag säker på iaf :P
Fast undra om han inte är Lavender egentligen? För om man ser på den 'vita' fläcken han har vid prickarna så är han lite lavender-färgad… Men ändå grön… Haha xD

Jag är så usel på genetik haha :P

Ja king är helt otroligt vacker :D Så jävla glad över att jag fick han :D Ska bli så härligt att se hur han utvecklas. Han är lite sådär 'va göru?!' när man plockar upp han men han hugger inte eller piper utan bara vänjer sig senare vid att vara i handen :) Så nöjd!

En bild ovanför Boris. Han ser ut att vara lite Lavender i mina ögon…
Lavender Jungle kanske?

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

MarajLowajz
12/13/12, 10:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

Hittade en bild på Hubbe när han kom hem hit - man ser ju klart och tydligt att dom flesta prickarna har försvunnit :D

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

[Tilde]
12/13/12, 10:56 PM
#38

#36 Ja det har du nog rätt i, Jungle är den och den har ju lavender på sig som det ser ut :) Hubbe har "tappat" många prickar, ja! Förvånad Kul om han blir en riktig Hypo! Hur gammal är han?

MarajLowajz
12/13/12, 11:26 PM
#39

Synd att Boris inte hade ett starkare teckning på huvudet, då hade nästan varit Halloween Mask Lavender Jungle haha :P Men jag tror jag nöjer mig med Lavender Jungle ;)

Japp han har tappat jääääkligt många prickar! märkte det nyss när jag tänkte efter så fick lov att luska fram lite gamla bilder på han :P

Jadu… Han ska vara född i slutet av Maj enligt gymnasiet här uppe. Men han var extremt liten när jag fick honom. Men dom kan ha varit snål-matade på gymnasiet också. Här får dom ju mat varje dag och äter gör han som en häst, tar aldrig stopp!

Får se om han visar sig vara en Giant också, tycker han växer för varje dag som går :P Han ligger nu på vikten: 34 gram så får se om han spurtar iväg innan slutet av maj :P

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

[Tilde]
12/14/12, 9:44 AM
#40

Jaha men då har han ju mycket tid på sig att förändras fortfarande! Spännande Skrattande

MarajLowajz
12/14/12, 10:43 AM
#41

Ja han har ju det!

Ska bli så roligt å se hur han utvecklas :)

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

Annons:
MarajLowajz
12/18/12, 7:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

Spetsar upp med lite nya bilder. Edmund min Ciliat och hans nya boning samt en uppdatering på Åkes (majsormens) terrarium efter renoveringen.

Dom andra två ciliaterna kommer senare när min yrsel har försvunnit =) Här är då Edmund och han är Fired-Up

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

MarajLowajz
12/18/12, 7:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

Hans nya boning =) Precis under Åkes terrarium. Det är ett gammalt vitrinskåp jag gjort iordning. Och nej det finns ingen chans till att han kan krypa upp till Åke så det är ingen fara.

Jag och pappa har 'ciliat-säkrat' allt med lister och träpaneler!

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

MarajLowajz
12/18/12, 7:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

Och här inne ligger Åke som snart ska få en liten flickvän också!

Preliminärt boende till våren då mitt stora projekt börjar.

Blir totalt 140x60x60 (åke och tjejens) bygge till. Sen ett 120x60x170 terrarie-boning med sammanlagt 6 terrarium i ett så att säga. Så det blir roligt! :D

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

MarajLowajz
1/6/13, 12:13 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

Jaaaa, det var så dött här inne så tänkte jag tar och puffar upp den här tråden med lite nya bilder! =)

Först ut är Ozzy som numera ligger på vikten 60gram,  riktigt stor har han blivit!

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

MarajLowajz
1/6/13, 12:15 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

Sen har vi 0.0.1 R. Ciliatus som har vuxit på sig rejält fint =)

Ej fired-up.

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

MarajLowajz
1/6/13, 12:15 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#47

0.0.1 R. Cilatus här också. Växer så det knakar =)

Ej Fired-up

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

MarajLowajz
1/6/13, 12:16 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

Sen fick jag ju hem en liten Caramel het Amel som nu har fått namnet Pippi!

Så tänkte visa upp henne! =) Kommer bli grymt fin när hon vuxit på sig lite! =)

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

Annons:
MarajLowajz
1/6/13, 12:17 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

Sen fick jag ju hem denna skönhet i samma veva som Pippi:
Amel stripe hona <3

Så grymt fin men sikket humör :P Oj oj här är det bäst att passa sig när man kommer in i terrariet :P

Och ja det är feta-åke som syns i bakgrunden. Han är rejält jävla stor jämfört med henne <.< Tjockis-orm han är :P

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

[Tilde]
1/6/13, 5:16 PM
#50

Så snygga! Den sista ormen har riktigt härlig färg! Skrattande

fridaskoog
1/6/13, 5:34 PM
#51

Himlans fina!!! :)))

MarajLowajz
1/6/13, 6:58 PM
#52

#50 - ja hon är helt underbar i färg! :P Hon har lite knölar på magen dock men det beror på att hon blev parad alldeles för tidig så hon har liksom som ärr efter att ha burit på äggen. Men inget hon lider av och hon är lika vacker för det <3

#51 Tack! Dom är helt underbart fina! :D Så glad att jag har dom här.

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

Upp till toppen
Annons: