Annons:
Etikettota-off-topic-andra-ödlor
Läst 2571 ggr
LokiAnd
1/14/13, 9:12 PM

Fat -tail gecko?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dom är väll fat tail eller? har en kompis som har dom som säger de är leopard geckos men :/ är osäker

Annons:
MarajLowajz
1/14/13, 10:37 PM
#1

De är Afrikansk Tjocksvansgecko =) Varav den längst bort har tappat svansen en gång. Så de är inte Leopardgeckos :)

Däremot är den som tittar ut ur lådan en leopardgecko såvitt jag kan se. Och om det är så så ska de inte gå i samma terrarium. Dels över att det är två helt olika geckos och kan bli rivalitet och väldigt mycket slagsmål.

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

[Tilde]
1/14/13, 10:41 PM
#2

Ja det är fat tail geckos, eller som de heter på svenska, tjocksvansgecko :) MEN som MarajLowajz säger så ser den i grottan ut att vara en leopardgecko och de ska INTE gå ihop! De bor i helt olika delar av världen och har olika behov i terrariet. Man ska absolut inte blanda olika arter sådär. Rynkar på näsan

LokiAnd
1/15/13, 8:28 AM
#3

Nä tänkte väl att dom två va det, men nej tycker  inte heller om att dom ska vara ihopa, är ju två olika :/

[Tilde]
1/15/13, 9:31 AM
#4

Det kanske också är därför MPn är så smal, om den blir mobbad av de andra och inte får lika mycket mat? :/

LokiAnd
1/15/13, 9:57 AM
#5

Han säger att det är den som är aggresivs, inan viste jag inte hur dom såg ut han sa bara att dom alla var leopard gecko, men det är ju såklart

2 hanar och en hona och sedan är dett olika

[Tilde]
1/15/13, 10:44 AM
#6

Du får gärna säga till honom att de inte bör bo tillsammans. Speciellt inte när de är av olika kön. Finns folk som har fått leopardgeckos och tjocksvansgeckos att para sig och ingen unge överlever ens.

Annons:
LokiAnd
1/15/13, 10:55 AM
#7

Han säger att han inte vill ha hanen mera och kommer jag nog ta hand så han slipper bo med dom/ och göra han fett :D / men bygger ett till terarium till han för annars blir det lite jobbigt med mody och hand

[Tilde]
1/15/13, 10:59 AM
#8

#7 Aww vad bra i alla fall! Tur att du vill ha honom :)

LokiAnd
1/15/13, 11:07 AM
#9

#7 ja det blir ju bättre både för tjocksvansarna och han, + han är jättefin inte kanske min favo men han ser så söt ut och så är han lite small men det fixar vi ju:P

MarajLowajz
1/15/13, 1:38 PM
#10

Bra att du får ta honom. Han ser otroligt smal och undernärd ut.

Feta upp han med syrsor och kackerlackor så blir han nog lite finare i färgen också =)

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

Upp till toppen
Annons: