Annons:
Etikettvisa-upp-dina-leopardgeckos
Läst 1918 ggr
[Tilde]
5/24/13, 4:12 PM

Mina Sunglows

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick som sagt hem trion igår, med Sunglow-snyggingarna (två är föräldrar till Sundae också). 🙂 De har tyvärr inga namn än, men jag försöker komma på något passande…

Tänkte i alla fall visa upp alla våra Sunglows och visa hur olika de kan se ut :)

Annons:
[Tilde]
5/24/13, 4:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här är hanen, suuuupersnygg kille! Väger 70 gram också, trots att han nyligen var i dvala.

[Tilde]
5/24/13, 4:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

En av de nya honorna, förmodligen Sundaes mamma! Hon är gravid och ser därför lite smal ut, men väger ändå 57 gram.

[Tilde]
5/24/13, 4:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Den andra honan, inte lika fin som de andra (enligt mig), men ändå riktigt vacker! Hon väger 54 om jag minns rätt - och hennes kinktail är ej medfött.

[Tilde]
5/24/13, 4:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Här har vi Sundae, som fortfarande inte har blivit speciellt mycket större. 😕 Snygg som satan är hon i alla fall! Orange som sin pappa :)

[Tilde]
5/24/13, 4:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Och sist men inte minst (för det är ju Sundae) har vi Ruby! Hon är inte alls släkt med de andra och ser väldigt olik ut. Hon är carrot head istället för helt orange, men vi får ju se hur hon utvecklas. 🙂

Hon har varit lite skeptisk mot maten men äter nu igen som hon ska.

Hanna
5/24/13, 7:34 PM
#6

Snygga allihop!! Blir det bebbar nästa år är jag intresserad! 😃

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Annons:
[Tilde]
5/24/13, 7:37 PM
#7

#6 Bebbar kommer redan i år (honorna är gravida), men nästa år också. 🙂

Trion har för övrigt fått namnen Prince, Aurora och Ariel!

Hanna
5/24/13, 7:40 PM
#8

Fina och passande namn!

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

fridaskoog
5/25/13, 3:59 PM
#9

Så fina är de! De dök upp i mitt facebookfeed och piggade upp med, blev så glad :) 

Hur mycket går en sunglow på prismässigt? Nästa leo hade hemskt gärna fått bli en sunglow känner jag, är helt kär i färgan!! :)

[Tilde]
5/25/13, 4:37 PM
#10

#9 Det beror på kvalitén, men för ungar från denna trio kommer vi att ta ca 900 kr tror jag. Köper man fler än en så får man ett lite billigare pris. :)

Metallica1999
5/25/13, 5:04 PM
#11

Dom e riktigt fina :)

[Tilde]
5/25/13, 6:28 PM
#12

#11 De tackar nog 😃

Upp till toppen
Annons: