Annons:
Etiketttips-och-tricks
Läst 1232 ggr
Pemmen
8/5/13, 10:43 PM

Honorna börjar bråka

Jag fick ju hem en ny hona för ett tag sen. Första veckan gick det jättebra iom att jag möblerade om där de skulle gå. Men nu har min gamla hona börjat bråka med den nya. Hon gjorde det samma med killen när han kom men då gjorde hon det direkt. Kan det gå över som med hon och hanen eller ska jag separera dem? Kan stycka av ett annat terrarie men vill helst att de ska gå tillsammans… :-(

Sajtvärd på Leopardgecko iFokus

Annons:
[Tilde]
8/5/13, 10:50 PM
#1

Jag hade haft den bråkiga honan ensam. Alla leopardgeckos funkar ju inte ihop med andra och hon verkar vara en sådan. :/

Pemmen
8/5/13, 10:57 PM
#2

Men de bråkar inte hela tiden heller… hon ger den nya ett tjuvnyp ibland och sen är detbra… men det har ju gått jättebra med hanen förutom de första veckorna när hon gjorde likadant… kan det vara ett sånt där dominant beteende som hon ska printa in i den nya? Om det börjar bli ordentligt finns det ju självklart inget val och då flyger den gamla till egen boning.

Sajtvärd på Leopardgecko iFokus

[Tilde]
8/5/13, 11:11 PM
#3

#2 Hur biter hon den andra honan? Vid vilka tillfällen? Har den mobbade honan några synliga märken?

Pemmen
8/5/13, 11:17 PM
#4

Nyper till liksom. Och tillfällen när den nya "är i vägen". Inga som helst synliga märken på den mobbade. Tog just ur henne för att kolla.

Sajtvärd på Leopardgecko iFokus

[Tilde]
8/5/13, 11:18 PM
#5

#4 Hmm… Så länge det inte verkligen är bett utan bara nafsningar så är det nog ingen fara. Men sker det ofta så hade jag separerat dem ändå, det kan ju inte vara kul att bli nafsad på hela tiden. 🤓

Pemmen
8/5/13, 11:24 PM
#6

Okej då avvaktar jag och ser vad som händer de närmsta dagarna. Så sker det ofta så flyttar jag "bitchen" som hon numera heter. ;-) Nej precis det lär vara jobbigt men förhoppningsvis så slutar hon med det precis som med hanen..

Sajtvärd på Leopardgecko iFokus

Annons:
Pemmen
8/19/13, 11:48 AM
#7

Okej bitchen har fått flytta ut och verkar väldigt sur. Nya ödlan börjar vara mer framme och aktiv och börjar bli van med hanen. Är dock lite avvaktande när det gäller fuktgrottan iom att hanen gillar och ligga där i så jag har fått hjälpt henne med ömsningen av svansen. Ska jag möblera om lite och se om det fungerar eller skaffa en till fuktlåda? /Emma

Sajtvärd på Leopardgecko iFokus

[Tilde]
8/20/13, 12:17 AM
#8

#7 Det tycker jag :) Alltid bra att säkra sig om att båda har en fuktlåda att använda.

Pemmen
8/20/13, 11:24 AM
#9

Fixat! :-)

Sajtvärd på Leopardgecko iFokus

Upp till toppen
Annons: