Annons:
Etikettavel
Läst 1381 ggr
Pemmen
2013-08-08 00:06

Tips på make/maka till mina geckos.

Hej igen! Vad skulle ni rekommendera för make till min tremper albino pos het diablo blanco och för maka till min super hypo baldy (tangerin) carrottail? Och självklart om någon har en passande partner? ;-) Jag har helt förälskat mig i mina geckos och funderar på att börja avveckla mina akvarier som varit mitt intresse förut. :)

Sajtvärd på Leopardgecko iFokus

Annons:
Hanna
2013-08-08 00:14
#1

Vad vill du ha fram för ungar?

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Pemmen
2013-08-08 00:53
#2

Ja du.. jag är ganska dålig på vad för morpher man kan få fram men gärna annat än hypo/high yellow som jag får med min andra hona. :-)

Sajtvärd på Leopardgecko iFokus

[Tilde]
2013-08-09 08:45
#3

Det finns extremt många geckos på marknaden för folk avlar utan att veta vad de vill få fram eller att känna till genetiken. Jag hade suttit mig ner och gått igenom en morph-lista. Sedan hade jag valt ut en eller två morpher som jag gillar bäst och satt som mål att få fram såna. 🙂

Det bästa vore ju också att försöka satsa på såna morpher som inte är så vanliga, så marknaden inte blir översvämmad av en viss morph. Då blir det ju svårare för ungarna av den typen att hitta hem. :/

Pemmen
2013-08-09 11:04
#4

Just därför jag frågar här. Jag vill lära mig genetiken just så det inte ska bli så. Någon som har en bra länk med morpher? Har googlat och hittar en del men ofta fattas det bilder så man ser inte hur en del ser ut.

Sajtvärd på Leopardgecko iFokus

Pemmen
2013-08-09 11:09
#5

Jag vet att jag älskar mack snows och skulle gärna vilja få några sådana. :-)

Sajtvärd på Leopardgecko iFokus

Annons:
Pemmen
2013-08-11 00:43
#7

Åh tackar! Jag känner som jag skrev tidigare att jag vill satsa på Mack Snow och kan ju även då få Mack snow tremper albino med honan jag har. :-) nu är det bara att få tag i en Mack Snow hane och gärna en hona… :-( vet att du har det Tilde men vi har x antal mil emellan och är osäker på att jag kan fixa någon som kan hämta i Stockholm i september… :-(

Sajtvärd på Leopardgecko iFokus

Hanna
2013-08-11 01:03
#8

#7 Vart bor du? Jag ska till Stockholm. :)

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Pemmen
2013-08-11 01:17
#9

Jag bor i Sundsvall…. :-( inte många från norrland som ska ner..

Sajtvärd på Leopardgecko iFokus

Hanna
2013-08-11 01:21
#10

#9 Oj, det var en bit. Kolla på Terrariedjur.se om det är någon. :)

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Pemmen
2013-08-11 01:30
#11

Mm… har precis lagt ut och frågar där. :-) får du nys på någon som ska ner eller har mack snows i närheten skicka dem mot mig. ;-)

Sajtvärd på Leopardgecko iFokus

Hanna
2013-08-11 01:41
#12

#11 Ska jag göra :)

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Pemmen
2013-08-11 02:06
#13

Hittat en redan! :-) superglad! Tilde du har pm. :-)

Sajtvärd på Leopardgecko iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: