Annons:
Etikettvisa-upp-dina-leopardgeckos
Läst 1146 ggr
Pemmen
2014-03-28 23:11

Nytt tillskott

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick hem en ny hona i söndags, nu har hon börjat att vara framme så man kan ta något kort på henne. ;-) Hon är en Tangerine tornado. (Bilden är suddig pgq att hon rörde sig precis och stack för att jaga syrsor)

Sajtvärd på Leopardgecko iFokus

Annons:
Pemmen
2014-03-28 23:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Bild ovanifrån (även den suddig…..)

Sajtvärd på Leopardgecko iFokus

Tarotstollan
2014-03-28 23:27
#2

Så fin!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Pemmen
2014-03-29 00:19
#3

Tackar! Hoppas på fina ungar av henne i framtiden. ^^ Tänkte även försöka mig på att ta nya bilder på alla mina ödlor. ;-) Bara de vill vara stilla något. :-P

Sajtvärd på Leopardgecko iFokus

[Myraan]
2014-03-30 18:07
#4

Fin hon är! :)

Pemmen
2014-03-30 18:39
#5

Tack Ylva! :-)

Sajtvärd på Leopardgecko iFokus

[Tilde]
2014-04-09 23:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Tangerine tornado? Tycker inte hon ser så orange ut 😮 Menar det inte som något dåligt, för hon är ju riktigt fin. Tangerine tornado ska dock ha en riktigt stark färg! Vem är hon ifrån?

Såhär stark i färgen var vår TT.

Annons:
Pemmen
2014-04-10 10:52
#7

Hon är ganska orange, lite konstigt ljus på bilden, men både jag och säljaren tyckte det var liiite för lite orange egentligen. Men enligt uppfödaren som är någonstans ifrån Europa så är det en TT. Hon har färgat ut lite mer sen dessa bilder togs också men absolut inte som din. Tror jag kommer ta henne som en Tangerine (tornado) eftersom det iaf är den blodslinjen. Köpte henne ifrån Jörgen men var han köpte den vet jag tyvärr inte.

Sajtvärd på Leopardgecko iFokus

[Tilde]
2014-04-10 11:49
#8

#7 Okej :) Ja det kan ju vara ljuset på bilden också, men det finns många säljare som föder upp djur som de antingen ger missvisande morphnamn på (alltså exempelvis att endast den ena föräldern är morphen som ungarna kallas och det är en linjemorph), eller djur som helt enkelt har lite lägre "morphkvalité". Jag hade i alla fall kollat upp vem uppfödaren var om det är möjligt. 🙂

Men hon är i vilket fall som helst riktigt söt! Grattis till henne. ^^

Pemmen
2014-04-10 17:40
#9

Jo jag tror detta är en av lägre "morphkvalitet" men hon kan ju fortfarande ge fina ungar. 😃 dock skulle jag inte kalla hennes ungar för TT för det är som du säger missvisande även om de blir ganska orangea. 

Tack är väldigt glad för henne!

Sajtvärd på Leopardgecko iFokus

[Tilde]
2014-04-10 18:12
#10

#9 Ja det blir intressant att se hur avkomman blir i framtiden. ^^ Jag får kika in här oftare och spana in alla fina ödlor! Det är väldigt tomt här hemma utan leosar… 🤐

Pemmen
2014-04-10 19:53
#11

Ja hoppas på att hon får upp vikten lite mer så ska hon få gå med min BSHTC tills jag hittar en som matchar ännu bättre. ^^ Tycker jag du ska göra Tilde! Jag har helt fallit för dessa små varelser. ^^

Sajtvärd på Leopardgecko iFokus

Upp till toppen
Annons: