Annons:
Etikettota-off-topic-andra-ödlor
Läst 908 ggr
Helena1978
2014-08-27 09:41

Crested Geckos

Hej!

Är in på den här sidan lite nu och då och tittar på alla vackra ödlor, har en fråga om Crested Geckos, jag undrar om färgen som benämns som "red" förekommer i Sverige ? och är den alltid lika intensivt röd som på bilden i sajten nedan, eller varierar den mellan olika individer?

http://www.theurbangecko.com/crested-geckos/reds

Tycker ödlor är vackra att vila ögonen på, och det skulle vara roligt att bygga upp ett ödlelandskap i ett rymligt terrarium🙂

Har länge funderat på ödlor som sällskapsdjur, men det kanske stannar vid just det, en fundering.

Med vänliga hälsningar

Helena

Annons:
JACLAR123
2014-08-27 16:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Denna sajt är för Leopardgecko. 

Men tur har du! För jag har inte både Leopardgecko utan också ögonfransgecko. Det är rätt så många som har just red i Sverige. Tex: Red bicolour eller den rödaste av alla morpher. Extreme red, som jag har en av. Dock kan de bli fired up och down. Så ibland kan den inte allas vara speciellt röd. Här är en bild på Fired up. När min extreme red hane visar upp sig. ;)

                         Jag är 15 år gammal och kan mycket om djur.Cool                                                                                      "Åldern är bara en siffra"Pokal 

                                  "Åldern visar inte din mognad" Pokal

JACLAR123
2014-08-27 16:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Här är en till….

                         Jag är 15 år gammal och kan mycket om djur.Cool                                                                                      "Åldern är bara en siffra"Pokal 

                                  "Åldern visar inte din mognad" Pokal

JACLAR123
2014-08-27 16:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Fired down

                         Jag är 15 år gammal och kan mycket om djur.Cool                                                                                      "Åldern är bara en siffra"Pokal 

                                  "Åldern visar inte din mognad" Pokal

Helena1978
2014-08-28 10:13
#4

Ja jag vet att det är leosar i första hand som gäller på sajten, därför jag valde OTA-Off Topic, andra ödlor.

Hursomhelst fina ödlor du har, tänkte bara höra vilken av arterna som är bästa nybörjarödlan Leopardgecko eller Ögonfransgecko?

JACLAR123
2014-08-28 16:11
#5

Det beror på omständigheterna? ;)

                         Jag är 15 år gammal och kan mycket om djur.Cool                                                                                      "Åldern är bara en siffra"Pokal 

                                  "Åldern visar inte din mognad" Pokal

Upp till toppen
Annons: