Annons:
Etikettövrigt-om-leopardgeckos
Läst 4205 ggr
Inkzpaws
2016-12-29 12:43

Vart kan man köpa Leopard gecko?

Hejsan! Jag ska skaffa Leopard gecko, inte precis nu men i början av nästa år hade jag tänkt. Jag har leopard gecko vana och så jag har haft kompis som har haft leopard gecko, Men till min fråga, vart köper man själva leopard geckon? Jag har ju sett att typ arken zoo verkar ju sälja leopard gecko men finns det flera ställen? snälla hjälp!

Annons:
XxErkanxXx
2016-12-30 06:33
#1

Finns några spec djuraffärer som endast säljer reptiler och tillbehör… ex tropikhuset och herperchoise men då lär man till en större stad.

Många köper på köp och sälj annonser från privatpersoner ex blocket eller terrariedjur.se

Sedan finns det reptilmässor som anordnas runt om i landet några gånger per år - där finns det alltid leopardgeckos tillsalu - även en massa andra reptiler och tillbehör. Gå in på terrariedjur.se så står det var och när dessa mässor är :)

CupcakeGod
2017-01-29 13:13
#2

Anonnserna på terrariedjur.se översvämmar med leopardgeckos runt om i landet.  På terrariedjur kan du hitta allt från ungar till vuxna djur.  

Klicka på den här länken så får du upp många annonser. http://www.terrariedjur.se/?page=market&bos=1&category=1&sarea=0&s=leopardgecko+

Det är möjligt att du behöver skapa ett konto för att komma i kontakt med en säljare, men det tar cirka en minut. 

Jag skulle rekommendera att undvika köpa djur från djuraffärer. Desto mindre som köper, desto färre de köper in.

Meeriv
2017-02-04 21:34
#3

Antingen från andra som säljer sina på terrariedjur.se, från reptil butiker som herpers choice eller från mässor med uppfödare! Skulle aldrig köpa djur från Arken. Gjort det en gång och de dog väldigt unga pga av tumörer och massa genfel.. köpt min från en uppfödare på en mässa och hon är hur fin och frisk som helst!

[Tilde]
2017-02-06 12:37
#4

Köp alltid från en bra uppfödare - reptilmässor brukar vara bra och då kan man ofta förhandla om pris. Evt. från en privatperson som antingen har papper på sitt djur (om du hade tänkt avla någon dag)  eller har skött det väldigt väl. Jag skulle aldrig köpa från djuraffär, inte ens Tropikhuset i Malmö. Var där för ett par år sedan och hälften av djuren var misskötta… Vet inte om de har blivit bättre nu men jag hade ändå hållit mig borta från djuraffärer.

Upp till toppen
Annons: