Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 1185 ggr
Sasha W
2018-06-06 23:30

Hur är det att ägaen ödla?

Hur är det att äga en ödla? nyfiken :)

Med vänliga hälsningar en ägare av Katt, Hamster & Kanin

Annons:
Chinesecrestedlover
2018-06-17 23:49
#1

Hej!

Har nu ägt en ödla (leopardgecko) i en vecka. Det är väldigt trevligt tycker jag 😃

 Hon (enligt förra ägaren i alla fall, inte lyckats kolla själv ännu) har ömsat och äter med god aptit = jag kan pusta ut lite…jag var nervös innan; hon är nämligen min första ödla (dock inte min första reptil, haft sköldpaddor hela livet…eller ja sedan jag var två år). 

Hon tittar gärna fram ur sitt favoritgömställe när jag går fram och pratar med henne, så hon är ganska nyfiken. Hon har blivit nervös och försökt komma undan när jag tvingats hantera henne (för att hjälpa henne med lite skinn som fastnat under ömsningen) men det är ju inte så konstigt då hon precis flyttat hit (reptiler är ju dessutom inga keldjur utan "tittdjur" - typ. som fiskar på land). 

Tycker hon är sjukt gullig då hon äter 😍 vilket är tur för jag hatar insekterna som hon äter (men odlar ändå diverse olika insekter och kommer odla flera för mina djurs skull, trots fobi…). 

Såhär ser min lilla fina tös ut:

Mvh/Chinesecrestedlover (ägare av diverse olika djur)

molam
2018-07-29 13:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#2

JAg har haft ödlor i några månader men har alltid önskat mig, det är fantastiskt, har en extrem tam och Kelen hane som brukar sitta i sängen och mysa med mig, det värsta är väl att dom ska äta så mycket äckel xD MEN Grubpie funkar det med ^^

På bilderna min pussgurka, och på flrsta vilden sitter han och kelar med min mor =)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Upp till toppen
Annons: