Annons:
Etikettövrigt-om-leopardgeckos
Läst 629 ggr
Nellsbells
6/18/19, 11:17 PM

Aggressiva ödlor!!

Hej mina ödlor biter mig varje gång jag eller min sambo försöker mata dem. Dom biter tag i våra fingrar såpass hårt att den knappt går att få loss dem. Har någon några tips på vad vi kan göra? Dom förra ägarna misskötte dem tyvärr såpass mycket att det fastnat öms i deras ögon så man måste hand mata

Annons:
molam
6/18/19, 11:29 PM
#1

Skaffa en pincett och mata dom med en sån istället =) jag kör pincett till ödlorna och ormarna som ska handmatas, dels är dom väldigt matglada och dom prickar lätt fel, samt så är det säkrare för dom att inte få ner en vilt främmande Lukt i terrat =)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Nellsbells
6/19/19, 1:19 PM
#2

Tack så jättemycket för tipset! Tyvärr siktar de in sig på våra fingrar även när vi använder pincett

Draken
6/19/19, 5:17 PM
#3

De verkar ha blivit ordentligt skrämda.

Har ni försökt att lägga ner handen i terrat ?

Jag har ett par ungdomar som gärna siktar in sig på mina fingrar, men det går bättre när jag lägger in handen med handflatan neråt, de nosar och nafsar, men de bits inte.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
6/20/19, 8:03 PM
#4

#2 Pröva en 30 cm pincett =)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
11/3/19, 11:35 PM
#5

Hur har det gått ? Har ni fått någon ordning på dem :)

Har fått en riktig bitch nu jag. Hon är hatisk mot allt och alla, hon bara fräser och hugger när jag försöker ta upp henne eller mata henne ;) Hon är nog en sån som helt enkelt inte vill hanteras överhuvudatget ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: