Annons:
Etiketttips-och-tricks
Läst 527 ggr
Sebastian0403
9/22/19, 8:43 AM

Leopardgecko med blåa punkter på magen

Som vissa vet på det här forumet så skulle jag köpa en leopardgecko som bebis, men det blev att jag fick köpa uppfödarens hona, hon är 5 år nu, hon har som blåa punkter på magen, ser lite ut som blåmärken fast det är som ett streck, jag har badat henne och hon bajsade inatt, men det är fortfarande en blå punkt kvar, fast den är lite mindre, hon gick på sand innan men går nu på hushållspapper (ska byta till klinker eller reptilmatta snart) Men behöver jag fortfarande oroa mig? Eftersom hon bajsa inatt, men märket är fortfarande kvar, hon har inte ätit sen hon kom hit (hon kom i torsdags) tog bort maten i fredags då jag såg att hon var förstoppad och ville inte förvärra det, kan jag börja mata henne igen nu? Eftersom hon har bajsat? Eller ska jag fortsätta bada tills allt det blåa är bort Hur hon bor, Det blev ett större terrarium en det jag tänkte köpa så det är 125x50x60 Värmematta med termostat som är på 34 grader 2 grottor på varma sidan 2 på kalla En i mitten Och så en fuktgrotta+några grenar så hon kan klättra Och så hushållspapper som bottenmaterial En annan fråga också, hon använder inte fuktgrottan (vad jag kan se) i hennes andra hem så hade hon ingen fuktgrotta alls, men hon har inge öms som sitter kvar och verkar kunna ömsa utan problem, bör jag oroa mig? Mvh :)

Annons:
Draken
9/22/19, 10:48 AM
#1

Fuktgrottan brukar de använda vi öms eller äggläggning. Har du fuktig mossa där inne ?

Svårt att säga vad de blåa prickarna är, har du någon bild ?

Rekomenderar att du har reptilmatta eller balkongmatta hellre än klinker. Klinker kan bli halt, eftersom de har inga "sugproppar" under fötterna som de flesta andra geckosar

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Sebastian0403
9/22/19, 10:57 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#2

Lägger in en bild, I fuktgrottan har jag exo terra mossa och under en fuktig disktrasa, Hon är annars väldigt pigg och dricker :)

Sebastian0403
9/23/19, 6:25 PM
#3

Det blåa har nu försvunnit, och hon har bajsat och fått tillbaka aptiten :)

Draken
11/3/19, 11:33 PM
#4

 Ursäkta för sent svar.

Ser ut som  den antigen har haft ägg i magen eller förstoppning. men om den nu har bajsat och blev piggare efter det, så var det nog förstoppning.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: