Näringsvärde - insekter

Här kommer en liten lista på vilka näringsämnen olika insekter innehåller, så du kan välja och vraka för att få fram den bästa dieten till dina leopardgeckos! Läs mer »
Här kommer en liten lista på vilka näringsämnen olika insekter innehåller, så du kan välja och vraka för att få fram den bästa dieten till dina leopardgeckos! Läs mer »
I samband med den årligt återkommande akvarieträffen som vi har här i Sundsvall, har vi i år också tänkt ha en terrariemässa. Intresset för detta är tydligen ganska stort, så vi kör på. Läs mer »
Det efterfrågades vilka mässor som är nu 2014. Här har jag lagt upp de svenska mässor som jag vet. Kom gärna med tips om ni vet om någon annan mässa. Läs mer »
En Enigma är så mycket mer än bara syndromet. Det är en väldigt intressant och fantastiskt vacker morph! Läs mer »
För nybörjaruppfödare eller folk som av misstag har fått ägg från sina leopardgeckohonor kan det vara svårt att veta om äggen är befruktade eller ej. Här kan du lära dig hur du ser skillnad på ett befruktat och obefruktat reptilägg. Läs mer »
En Bold stripe albino består av två olika morpher, en Boldstripe och sen såklart någon av de tre albinogenerna. Läs mer »
Reptilmässor är ju inte helt fel, och här i vårt avlånga land har vi några stycken per år, finns det nån nära dig? Håll ögonen öppna, här kan vi hitta de. Läs mer »
Leopardgeckos är reptiler som kan leva länge om man sköter dem rätt. Därför är det viktigt att man tänker efter ordentligt innan man införskaffar en. Här kommer jag att ta upp några tänkvärda punkter! Läs mer »
En Super snow är den fulla versionen av en Mack snow, alltså den har dubbla Mack snow-gener. Detta resulterar i en riktigt snygg ödla! Läs mer »
Tangerine Tornados är en färgglad och extremt fin morph som påbörjades redan för åtta år sedan. Man kan riktigt höra på namnet hur de ser ut! Läs mer »
Så, nu är det dags för årets första tävling, hurra! Den här gången är det en fototävling där det gäller att presentera sitt allra snyggaste terrarium. Läs mer »