Leopardgecko iFokus

Leopardgecko

Etikettungar-och-ägg
Läst 1665 ggr
Pemmen
0

Mina första ungar.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har fått mina allra första ungar! :-) dock skulle jag vilja fråga er hur ni börjar när det gäller maten? Der är det jag är mest orolig för, att de inte äter.. :-( slänger upp bild på mina små. :-)

Sajtvärd på Leopardgecko iFokus

[Tilde]
0

Söta! 🙂 Leobebbar ska inte ha mat förrän de har ömsat för första gången. Då brukar vi slänga in små syrsor som de får jaga. De är helt galna i mat och nästan konstant hungriga när de växer! haha

Pemmen
0

Tack! :-) mamman är wildtype och pappan super hypo baldy carrottail. ;-) Okej. När ömsar de då? Har fått för mig att de redan gjort det men är osäker. :-/ de är födda förra måndagen och tisdagen.

Pemmen
0

Tack! :-) mamman är wildtype och pappan super hypo baldy carrottail. ;-) Okej. När ömsar de då? Har fått för mig att de redan gjort det men är osäker. :-/ de är födda förra måndagen och tisdagen.

[Melinda]
0

Oftast ömsar de efter 3-4 dagar. Ibland kan det ta någon dag mer. Är de födda i början av förra veckan har de med stor risk redan ömsat.

Pemmen
0

Ja det jag trodde… men de är inte alls intresserad av maten… tittar på syrsan/mjölmasken och bryr sig inte något mer… :-( gjort sina behov har de så har bytt papper och springer runt också mär det blir "natt"…

[Melinda]
0

Kanske äter på nätterna? Har bara sett 2 av mina äta, så vet bara att de äter tack vare att jag ser att maten försvunnit ifrån burkarna.

Pemmen
0

Ska försöka lägga i syrsor i natt och försöka göra det mörkare… har så jäkla mycket ljus i hela huset… :-/ så får vi se i morgon. Måste få koll på detta iom att jag har 6 ägg till på gång…

[Tilde]
0

Lägg in mat till dem innan du ska sova, så ser du på morgonen om de har ätit eller ej :) De flesta av mina ungar äter dygnet runt, men några vill endast äta på natten.

Pemmen
0

La in mat och mörklade lite och tittade till dem innan jag la mig. Inga syrsor kvar! ! La in 2 till och mörklade lite igen under natten och inga kvar i morse! ! :-D tack hörrni för tipsen!

[Tilde]
0

Vad bra! 🙂 De äter ju som hästar, de små, haha

Pemmen
0

Jo hade hört det så blev ju därför orolig. Var tydligen för ljust även på natten… :-/ ska inhandla ännu mer mat i dag. :-)

[Tilde]
0

#11 Ja det är ju viktigt för dem att ha ljust på dagen och mörkt på natten för att få dagsrytm som i naturen. Låter bra det :)

Pemmen
0

Är så glad! De har verkligen fattat det här med att äta nu! Den ena är lite vinglig men jagar på för fullt ändå. De har börjat jaga syrsorna direkt efter jag släpper ner dem även om det är ljust. :-) så nu är jag mycket lugnare. Tack alla igen. :-)

[Tilde]
0

Vad bra! 😃 Du får uppdatera oss med bilder sen! :)

Pemmen
0

Det gör jag. :-) har ju syskon på väg också som snart kläcks. :-) / Emma

Pemmen
0

Hej igen! Mina små har redan börjat att lägga på sig efter att de börjat äta ordentligt. :-) här är bilder på dem. Nr 1

Pemmen
0

Nr 2

Pemmen
0

Slänger med en bild på pappa ödla också. ;-) mamman stack och gömde sig så då får surisen vara. ;-)

[Tilde]
0

Åh, vad fina de börjar bli! Den första var riktigt snygg!

Pemmen
0

Tack! Ja den är en riktig sötnos. :-) tror den kanske får vara kvar. ;-) / Emma