Leopardgecko iFokus

Leopardgecko

Etikettmorpher-och-genetik
Läst 1231 ggr
[Tilde]
0

Vad tror ni om morphen?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta är en av ungarna från Midnight (Murphy Patternless), som parades med en Tangerine Tornado. Men enligt ägaren hade hon även hamnat hos en Wildtype-hane, så hon har noll koll på morpherna… Jag är lite lost, då den föddes brun och grå och nu är brun och vit. Mack snows brukar ju vara svarta och vita… 

Fick höra Mack snow Tangerine.. men ja, det blir nog att vänta och se med denna! 🤔

Nitra98
0

En mack snow skulle jag i alla fall säga att det är, de kan ju te sig lite olika beroende på föräldrarnas morph, men av de föräldrar du räknat upp så var ingen mack snow eller? Någon förälder måste vara det eller så finns det ytterligare någon tänkbar förälder i så fall.

[Tilde]
0

#1 Nej ingen var Mack snow och det låter ju konstigt tycker jag.. 🤔 Den andra ungen som vi vet är syskon med denna är också vit (eller snarare grå-aktig) som en Mack snow. Men det är ganska mysko om Tangerine kommer in helt plötsligt också.. 😛

Det blir i alla fall spännande att se denna fröken/herre växa!

Nitra98
0

Ja det ska bli roligt att se hur den blir sen. 🙂 Hittade bild på den andra ungen också och jag vill verkligen påstå att båda är mack snow och det kan de inte bli om inte en förälder är det. Det måste finnas en annan förälder inblandad. Har honan gått med en mack snow förra säsongen? För i så fall kan hon ju ha sparad sperma som nu ger resultat även om det skulle vara mycket troligare att de nya hanarnas sperma slog ut den gamla.

Har du bilder på föräldrarna du räknat upp? Kan någon av dem vara mak snow trots allt? Det kan ju vara knepigt att se på en vuxen.

[Tilde]
0

#3 Ja det tänkte jag också, de är ju vita som Mack snows, så ägaren måste ha blandat ihop ödlorna eller nått. Jag tror inte hon gick med någon förra säsongen, men jag vet inte. Ägaren köpte henne i år.. :/

Här är mamman (det är vår gamla ödla, som vi sålde eftersom hon inte skulle ingå i avel)..: 

Hon ser ju inte ut att vara Mack snow patternless med den mörka färgen - men jag antar att det inte är helt omöjligt?

Wildtype-hanen har jag ingen bild på, men här är Tangerine Tornado-hanen. Han är inte Mack snow alls..

Nitra98
0

Jo, jag skulle säga att hon är en mack snow patternless just på grund av den mörka, gråa färgen! 🙂 Visst är många mack snows väldigt ljusa med pastellfärg men de kan lika gärna få en grå, rökig färg som den där honan.

[Tilde]
0

#5 Kanske det.. kul i så fall! 😃 och det förklarar i alla fall ungarna, haha

[Melinda]
0

Hm, antingen måste honan vara så som Nitra98 säger, eller så kan det kanske vara att den normalfärgade hanen hon också gått med kanske egentligen är en mack snow?

[Tilde]
0

#7 Ja det var som sagt det jag tänkte först. :) Vill inte testpara Midnight till nästa säsong då hon är så liten och smal… men men, alla ungarna hittills från henne är Mack snow då. 🙂

[Tilde]
0

Det verkar i alla fall som vi har fått en liten Creamsicle-unge! :) Kan dock endast garantera detta om en vecka eller två, när ungen är mer utvecklad. 😉