Presentation : King
Morph: Tremper pos het Diablo Blanco
Ålder: Kläckt 2012-10-??
Uppfödare: Nindres Reptiles
Kön: Hane
Jag fick ju en ''request'' att göra en bildtråd på denna skönhet och efter lite letandes så hittade jag ju faktiskt bilder på han ;)
Han kom hem till mig och vägde ynka 8 gram, så liten och med ett otroligt hett temperament!
I dagsläget väger han 28-30 gram och växer på sig extremt mycket ;)
Först ut är när han nyss kom hem till mig ;)
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
Men åh va söt!
Wow jag älskar King <3 Han ser helt underbar ut!
Längtar efter att se fler bilder! :D
5# Japp :D Helt gudomligt söt är han. Så underbart lycklig att jag fick honom och så jäkla spännande och se om han behåller lite av den där ljusa färgen.
Bästa av allt : Het Diablo Blanco
Varför? Jo för min Ingrid är Het Diablo Blanco… Så ni kan ju gissa vad han ska göra nästa år ;)
6# Jaaaa, bilder lär det bli!!! Som sagt: Månadsbilder på hur han utvecklas kommer läggas upp här! :D :D :D
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
Jättefin!
Ååååh han är såååå fin! Om du får en lika orange unge av honom i framtiden så vill jag köpa! 😃
#8 tack! D
#9 haha absolut får du det! =) Det blir nästa år så man väntar med spänning!!
-Albert Einstein
Gud så läcker han är, han utvecklas verkligen bra om jag får säga det själv! 😃
Btw. Borde han inte räknas som Tangelo med den orangea färgen? (Tangelo = Tremper albino tangerine, typ :p)
11# Haha, ja det är väl klart - han kommer ju från dig :P
12#Beror väl på hur han utvecklas senare skulle jag tro :) Räknas inte Tangelo när dom fyllt 1 år och bibehållit sin oranga färg? Samma som Lavender skulle jag tro.
-Albert Einstein
Vilken sötnos! Väldigt fina färger fortfarande ^^
Mm han är fortfarande lika läcker ^^
Nitra vill tydligen ta tillbaka honom haha vilket jag kan förstå :D
Och innan någon säger något så - benet är bara böjt för han skulle gå iväg :P Så det är därför det ser lite knäppt ut hehe.
-Albert Einstein
Snygg!!! Vad har du för bottenmaterial? :)
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Biltemas blästersand har jag för mig att det är :)
-Albert Einstein
#19 Okej, ser fint ut! :)
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Ja, jag gillar det =)
Aldrig varit med om någon förstoppning heller så jag tycker det funkar hur bra som hest!
-Albert Einstein
*Dregla* Jag kommer smygande någon mörk natt och knycker tillbaks honom..! 😃
Haha Jenny, dörren stänger klockan 21.00 så kom innan dess då ;)
-Albert Einstein
Ååååhhh… 😍
Säger detsamma hihi! ;)
-Albert Einstein
Han blir ju bara snyggare för varje gång! 😃
Blä - jag blundar så hårt jag kan!! 😭
Sjukt fin! *vill ha*
30# Det kan jag defenitivt hålla med om att han blir!
31# *kramar om* Ska försöka hitta en tremper-hona så han får leka lite, med den färgen och om man hittar en ganska liknande tremper så kanske man kan få några snyggingar! Då får du fria händer och välja en om du det lockar Jenny! :D
32# Haha, han stannar här han tyvärr! :P
-Albert Einstein
Otroligt fin!
#34 Verkligen! Längtar tills han blir 1 år och jag hoppas innerst inne att han behåller färgerna han har! Snyggoooo! :D
-Albert Einstein
Tack Marie, annars hoppas jag att mina trempers sätter igång och lägger ägg snart så kanske jag kan få fram fler såna snyggingar själv. 🙂 Men i år är de sega, får nog snart prata allvar med dem om det ska bli några ungar i år..
Hehe ja det hoppas jag också! =)
-Albert Einstein
Hmmm, var ju ett par veckor *host* sen jag uppdaterade men oj va mycket som har hänt! :P
King som var en TS - Hane bestämde sig för att inte vara en hane… Utan en Hona!
Och hur märker man bäst det? Jo man kollar könet och tänker - jo men det blir nog ett par små kulor det där, veckorna senare hittar man ägg i terrariet… King hade smitit in genom ett itsy pitsy hål (har delat av ett stort terrarium hemmabygge) och haft lite kul med hanen Ozzy :P
Men iaf - hon mår bra och äter som en häst :P
Här är ett nytt kort på henne :P
-Albert Einstein
Hihi kul att det var en hona i alla fall 😎 Lika snygg som alltid!
Nä det var lite tråkigt! xD börjar bli lite fullt på hon-fronten här hemma :P Lär ta och bygga ett nytt terrarium snart ju >_< Har för många honor i samma så kan inte riktigt ''proppa in'' 3 till haha :P
Blir dock lite byggen snart - två stycken 140x60x60 så har ett projekt på gång haha :P
-Albert Einstein
Jättefin 😍
Medarbetare på Chinese crested ifokus.