Hjälp med morpher?
Hej!
Jag är jättedålig på morpher. Om jag lägger upp bilder på mina två leosar här, finns det möjlighet att få hjälp att bedöma vilken typ de är? Tror att en är en "Baldy", men är inte säker.
Absolut, vi hjälper gärna till 👍
Är Sickan albino? Svårt att se på den bilden.. Då kan han i så fall vara Sunglow, eller om man ska vara noga Hypo Tangerine Baldy Albino (på grund av pricken på ryggen). En ögonbild vore till hjälp.
Sigrid är en Super Hypo Tangerine. 🙂
Sickan är definitivt albino :) Du ser hur ljusa ögonen är jämfört med den andra ödlan. Samt att det inte finns några mörka prickar. Jag skulle säga Sunglow på henne då det inte riktigt ser ut som en prick ändå på ryggen. :)
Aha! TACK!!!
Men, vad är det för skillnad på Sunglow och Hypo Tangerine Baldy Albino? Eller är det samma sak?
#8 Det är ungefär samma sak, fast en Sunglow är Super Hypo, alltså har inga prickar alls! En Hypo kan ha upp till 10 prickar. :)
Jaha! Så hon är en "Sunglow" som är lika med en "Super Hypo Tangerine Baldy Albino"? Eller kan men inte säga så?
Om man bara säger Sunglow, fattar folk att det då är en Super Hypo Tangerine Baldy Albino,….. typ?
#10 Jo men precis! Det blir ju ett så långt namn så man gjorde om det till Sunglow för att förenkla det (också då det finns olika morpher baserade på Sunglows). 😉
SÅ glad att äntligen veta! Tack så jättemycket! 😃
Inga problem 🙂