Leopardgecko iFokus

Leopardgecko

Etikettsäljes-och-köpes
Läst 1631 ggr
[Tilde]
0

(S) Jag säljer allt...

Några av er kanske har läst detta på Facebook, men jag skriver det här också. Det skär i hjärtat att säga det, efter drygt 15 år, men jag ska sluta med leopardgeckos.

Jag börjar studera nu till hösten och ska även deltidsjobba undertiden, eftersom sambon och jag flyttar i hus och behöver alla extra pengar vi kan få. Insekter är dyrt som satan, kostar både att köpa dem men också att odla själv. Visst ska vi ha reptilrum, men å andra sidan vill jag hellre se till att mina ödlor får bo i stora terrarier än undangömda racks. Jag kommer helt enkelt inte att ha tid för att sitta och mata dem alla och byta vatten varje dag, osv. Jag vill därför hellre sälja den till fina nya hem än att ljuga för mig själv att jag klarar av det, för att sedan se dem negligerade. :/

Hem för mig är det viktigaste, så jag har inte bråttom att sälja, utan väntar hellre på att den rätta/rätte kommer. Jag har följande vuxna/subadults:

1.4 Sunglow 
1.0 Mack snow Bold stripe Tremper albino
0.1 Mack snow
0.1 RAPTOR (två snake-eyes)
1.2 Super snow
0.1 Phantom
1.0 Mack snow Enigma (har lite Enigma-syndrom och säljes endast som sällskapsleo)

Vad gäller priser så har jag inte satt priser på alla än. Ni får gärna komma med förslag, men såklart inga skambud. Vi kan ta oss till reptilmässan i Stockholm i september, eller till Malmö. Annars finns vi lite utanför Köpenhamn.

Vill ni veta mer om en viss individ så får ni gärna kontakta mig för bilder och information om personlighet eller avel, osv. 🙂

MarajLowajz
0

Va tråkigt Tirin men förstår dig helt och hållet att ibland måste man se över djurens bästa och det tar tid när man har mycket djur hemma :(

Hoppas du hittar bra hem åt alla :) Hade gärna köpt någon men har inte platsen för det.

Lycka till och kommer sakna bilderna du ger ut på så fina djur!

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

[SusanneP]
0

Vad tråkigt! Men det är toppen av dig att tänka på djuren i första hand. Lycka till!

SandraH96
0

Åh vad synd :( men jag hoppas allt går bra endå!

Kommer ni ta med er geckos till Stockholm i september, om ni ska dit till mässan vill säga?

[Tilde]
0

#3 Vi ska dit ja :) Så om någon bokar ödlor tills dess så tar vi med dem.

Pemmen
0

Skickar pm till dig Tilde! :-)

Sajtvärd på Leopardgecko iFokus

Fornuddens
0

Har PMat

Mvh Henriette
Fornuddens M
öss
Naked Curls (Sphynx)

Uppfödning av möss, reptiler och katter i raserna Sphynx och Cornish rex.