Leopardgecko iFokus

Leopardgecko

Etikettövrigt-om-leopardgeckos
Läst 1790 ggr
[Tilde]
2013-08-31 19:21
0

Tropikhuset Malmö

Har hört massa positivt om Tropikhuset i Malmö, så idag när vi ändå skulle till Malmö så besökte vi affären. Snacka om att jag blev besviken! Visst, det var helt ok och några intressanta arter, men det var mycket mindre än jag trodde och en kameleont hade en infektion i munnen. 😕 Förstår verkligen inte hype:en man har hört xD

Hanna
2013-08-31 22:12
0

De var på Expo Syd idag. Nästan helt nyfödda leopardgeckos med sig…

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

[Tilde]
2013-08-31 22:27
0

#1 Vaaa… :( Blä! De är absolut inte så bra som folk får de att låta. Nyfödda leopardgeckos kan man ju verkligen inte sälja och framför allt inte till vem som helst bara!

MarajLowajz
2013-08-31 23:00
0

Hur kan man ta med sig nykläckta ungar på ett expo? Det är dömt för att få dom till att strula med mat ju :(

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

Hanna
2013-08-31 23:59
0

När jag fick hem min var den ca 7 veckor, dessa var inte ens hälften så stora. Hur små som helst!!
Samma med många utländska uppfödare och deras ungar. :/
Sket i att köpa riktigt fina crested geckos utav en pga det. Man borde förstå bättre. Hur stressad blir inte en sån liten. :(

Jana1
2013-09-01 16:56
0

Jag var också på mässan i går och köpte tre geckos.

Jag frågade säljarna och de sa att de var tre månader var och en. ( två olika säljare). När jag vägde dem när jag kom hem så vägde de 11 gr, 8 gr och 6 gr.

Efter läst era inlägg så börjar jag nog fundera på om de inte är yngre än tre månader. Detta är första gången jag köper ungar. Mina tidigare geckos har varit från 6 månader och uppåt när jag köpt dem.

Hur gamla tror ni att mina kan vara utifrån deras vikter?

[Tilde]
2013-09-01 17:20
0

#5 Väldigt svårt att veta då de växer olika snabbt beroende på hur mycket mat de får. Den äldsta kan vara tre månader gammal om de inte göder den med mat. 😛 Den yngsta måste vara den på 6 gram då. Jag skulle personligen aldrig sälja en så liten ödla. Våra ska väga minst 15 gram innan vi säljer dem.

Hanna
2013-09-01 20:01
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är två bebisar från dem, lite svårt att ta kort, men de var inte stora.

Hanna
2013-09-01 20:01
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

.

[Tilde]
2013-09-01 20:14
0

Nej de ser ju i princip nykläckta ut :S

Jana1
2013-09-01 20:54
0

Så irriterad man blir. Man tror att man gör rätt. Jag frågade ändå om åldern då det var första gången vi köpte en liten men det är ju som så att man aldrig skall lita på en säljare…😕

Man lär så länge man lever!

Men alla tre har ätit i kväll så jag hoppas att det fortsätter och att de kommer må bra hos oss.

Hanna
2013-09-01 22:12
0

#10 Dina ser faktiskt nog gamla ut. Och bra att de kommit igång med maten. Erbjud dem mat varje dag nu när de är så små bara. :)