Hamm terraristika
Jag var som sagt på reptilmässan i Hamm i år, den 14:e september.
Vi tog bussen ner, 12 h, med andra som skulle till mässan och det var nog det drygaste jag någonsin varit med om! Jag har redan problem med leder ibland och fick svinont av att sitta där då det var så lite benplats! Sov högst någon timme…
Vi var i alla fall framme i Hamm innan 8, så vi var tidigt där. Jag fick som tur är ett armband så jag fick gå in innan alla andra. Min sambo hade tyvärr inte hittat ett armband till sig själv (nästan ingen som säljer såna), så jag fick gå runt inne på mässan ensam. Av en slump så började jag kolla på trynsnokar vid ett bord och uppfödaren frågar om jag letar efter något speciellt. Jag svarar då att jag bara kollar, för det är mest min sambo som håller på med trynsnoksuppfödningen. Han frågar då om min pojkvän är Mads - haha! Hur visste han det?!
Jag fick ett armband av snubben att ge till Mads så han kan komma in på mässan - awesome! Tiden innan mässan officiellt öppnar är den bästa, för sedan blir det allt för mycket folk och riktigt, riktigt kvavt.
Jag blev nekad entré till giftrummet av en kvinna också. Hon trodde inte på att jag var över 18 och passet låg i bussen (vet inte om man ska ta det som en komplimang när man är 22…). Jag gick i alla fall tillbaka dit någon timme senare när kvinnan var borta och då blev jag insläppt av en man som inte tvivlade alls på min ålder! 😂
Eftersom vi ska sluta med leosar ett tag så köpte jag inga nya sådana - men såg massvis med extremt fina! Vi köpte/bytte oss till några fina trynsnokar i alla fall. Kan lägga upp bilder på dem senare. Vi har precis flyttat och håller därför på att packa upp, så det ska fixas mer saker i reptilrummet (that's right, vi har ett REPTILRUM nu!) innan.
Ja förresten, på väg hem så körde bussen fel två gånger och fick punktering… Vi var hemma vid 7-7:30 och åkte då direkt för att skaffa en flyttbil. Kan säga att vi inte har sovit så mycket den senaste veckan. 😴