Leopardgecko iFokus

Leopardgecko

Etikettsäljes-och-köpes
Läst 1655 ggr
[albinmannberg]2
2013-12-13 20:00
0

(S) Leopardgecko

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Känner nu att jag inte längre kan ta hand om min juvenil, den är 3 månader gammal och ca 7 cm stor. 
Dumt från hela början att skaffa den då jag trodde att den kunde gå med mina fullvuxna…
Därför så undrar jag om någon vill ''byta'' en fullvuxen hona, gärna någon snygg morph. 

Finns 7 mil norr om Uppsala då jag inte kan åka någonstans själv och lämna den.

Hanna
2013-12-13 20:04
9

Gav vi dig inte tips från början att ha den själv??
Nåja, gjort är gjort. Om du vill ha kvar den är det inte dyrt med en plastback från IKEA som bebis-boende.
Tycker även det ser lite sådär ut att skriva att man inte längre kan ta hand om en ödla men ändå vill byta mot någon "snygg" morph..

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

[albinmannberg]2
2013-12-13 21:35
0

Men snälla! Inte direkt så att jag byter den för att få en större, det är för att kunna ha alla i samma terrarium, vill inte ha fler än 1, då jag verkligen trodde att de skulle kunna bo i samma, sluta klaga.

Hanna
2013-12-13 21:36
10

#2 Jag klagar inte, jag tycker bara att det ser oseriöst ut när vi dessutom informerat dig om detta tidigare. Vad händer om den nya inte går ihop med de andra?

[albinmannberg]2
2013-12-13 21:37
0

Då får det bli som det blir men jag skriver att det är dumt av mig att jag har gjort så, ÄNDÅ så är du där och hackar.

Hanna
2013-12-13 21:39
8

#4 Fortfarande; jag hackar inte, jag klagar inte och jag försöker inte trycka ner dig. Tråkigt om du uppfattar det så. Jag tycker bara det är synd att en såpass ung leopardgecko redan blir såld vidare.

Skriv gärna mer information om den i annonsen så det blir mer eftertraktat.

[albinmannberg]2
2013-12-13 21:42
0

Tycker du det så kan du hålla den för dig själv för jag vet om vad jag har gjort för fel och försöker ordna saken. 

Låter dock om att du verkligen försöker trycka ner mig för vad jag gjort i texten.

Hanna
2013-12-13 21:54
5

#6 Det är mycket synd att du ser det så.

MarajLowajz
2013-12-13 23:27
8

Det Hanna skriver är inte nedtryckande på något sätt.
Du har gjort fel som inte lyssnat på oss och i denna stund skriver du även ''Det får bli som det blir'' ? Hur resonerar du i detta läge när du inte kan ta hand om en liten juvenil?
Ska du då byta bort denna ''Snygga morphade adulta'' då också?

Tänk efter, gör om gör rätt - gå och köp en 12 liters plastlåda på clas ohlson gör hål och låt den lilla växa upp sig så den kan gå med de vuxna istället =)

OBS jag trycker inte ner dig, bara uttrycker min synpunkt i det hela.

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

[albinmannberg]2
2013-12-14 11:24
0

Jag orkade inte argumentera så jag tänker inte skriva hur jag tänkter göra, den har ju en egen petbox som den vår i.

JACLAR123
2013-12-14 16:47
4

Men då är det inget problem med plastbrist ? Jag tycker att du har en väldigt fin ödla och tycker inte att det är värt att sälja den! :)

Om du har tålamod så kan du vänta ett år, så har du en "Snygg Morph"

Som var en liten Juvenil på 7 cm och som va 3 månader! ;)

Jag är 15 år gammal och kan mycket om djur.Cool                                                                                      "Åldern är bara en siffra"Pokal 

"Åldern visar inte din mognad" Pokal

Teas74
2014-01-08 22:57
0

Hmmm… Här kändes det som lite tryckt stämning..? Tråkigt, jag som tänkte att att det var en bra sak att han tänkte på lilla ödlan. Men nåja, man lär så länge man lever o ibland gör man fel val… jag funderar dock, Om Jag nu skulle vilja köpa denna lilla krabat som varit på ett ställe först. Hur ska jag tänka så att det blir rätt från början o hela tiden? Jag tänker, är det juveniler som inte ska sättas ihop med andra och det var där det gick fel? För flera verkar ju många ha? Ledsen för min okunskap men jag vill lära mig…

Hanna
2014-01-08 23:02
2

#11 Problemet är att om en juvenil går med, som i detta fall, fullvuxna så kan den skadas mycket allvarligt och i värsta fall till och med bli uppäten.

Teas74
2014-01-08 23:09
0

Okej… så när man sätter ihop två så bör de vara av ungefär samma strlk? Tack för snabbt svar!

Hanna
2014-01-08 23:14
2

#13 Ja, precis. :) Och gärna väga runt 50 gram (6 månader) så att de hunnit äta upp sig lite och att man är helt 100 på kön.