Leopardgecko iFokus

Leopardgecko

Etikettmorpher-och-genetik
Läst 1734 ggr
molly00
0

Ska köpa en geckoödla!!!!

Hej efter marknaden här i Gällivare så ska jag och pappa fara och beställa en leopardgecko!! :) jag vill helst ha mack snow. Kommentera gärna om ni vet någon billig morph! :* för snow är väll ganska så dyra?

❤️2 sköthästar: Eden's fabulous & Bronar världens bästa!❤️
❤️hundar,hästar,sköldpaddor,ödlor,renar,axolotlar!❤️
❤️5 Akvarium & 1 damm❤️
❤️EN ÄKTA SAME MED RENAR❤️
❤️"DJUR ÄR MITT LIV"❤️

Pemmen
0

Hej!

Roligt att du ska köpa en leo! 😃

Jag har själv 2 Giant Mack Snow och de är grymt fina men ja något dyrare. Om du tänker prismässigt så är ju allt beroende på morph. Den billigaste är väl en Wild Type vilket är hur de ser ut i det vilda i stort sett. Sen kommer väl en High Yellow vilket är något gulare och med mindre fläckar, Hypo som har 10 prickar eller mindre på kroppen, super hypo med inga fläckar på kroppen… sen är nog inte jag så mycket mer inne i vilken morph som är efter. 🤔 

Jag har nu gått efter de priser jag själv sett och tagit för mina egna djur. Finns säkert någon annan som kan fylla på listan. 😉

Sajtvärd på Leopardgecko iFokus

[Myraan]
0

Lycka till när ödlan är införskaffad! :)

molly00
0

#1 okej jag har inte tänkt mig en sån dyr Leo, men tack för tipsen! :) #2 tackar! ;)

❤️5 Akvarium & 1 damm❤️
❤️"DJUR ÄR MITT LIV"❤️

MarajLowajz
0

Va kul att du ska skaffa en liten ödla! :)

Som ovan säger så är nog Wild Type den absolut ''billigaste'' ödlan, men kan även vara en dyr ödla om du köper den från t.ex djurmagasinet eller arken zoo då du har absolut ingen aning om vart den kommer ifrån, har den några sjukdomar, ålder etc. En liten ödla i en djuraffär kan se ung ut men i värsta fall kan den vara närmare 2-3 år men väldigt undernärd.

Leta hellre efter en uppfödare som du kan köpa av - då vet du att du får ett friskt djur och du kan även kontakta uppfödaren om några problem uppstår. Man får ett bättre ''band'' mellan uppfödare och köpare så att säga =)

Just Mack Snow-morphen du vill ha är en lite dyrare ödla, dom brukar ligga mellan 800-1500kr beroende på hur ödlan ser ut.

En vanlig Wild Type brukar ligga mellan 400-600kr

Hypo 500-800kr

Tangerine (riktigt gula med orange svans) brukar ligga mellan 800-1400kr beroende på hur den gula färgen har utvecklat sig osv.

Om jag vore du, så skulle jag hellre spara till den morphen du verkligen ha. Det är värt väntan ;)

Har du frågor och funderingar så finns vi alltid till hands =)

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

Pemmen
0

Som #4 säger så är det alltid bättre att köpa från en uppfödare för du vet inte exakt vad du får. 

Sen ska ju djuraffärerna också tjäna på att sälja dig ödlorna, vissa djuraffärer köper däremot in ödlor från uppfödare och då får du visserligen betala mer än att köpa en direkt från uppfödaren men du kan ändå få den informationen uppfödare lämnar. (Säljer själv till en djurbutik) Det brukar de oftast säga/skriva om de gjort.

Men vill du verkligen ha en viss morph så tycker jag också att du ska spara till just den. :)

Sajtvärd på Leopardgecko iFokus

molly00
0

#4 & #5 tack för jätte bra svar! :)

❤️5 Akvarium & 1 damm❤️
❤️"DJUR ÄR MITT LIV"❤️