Ägg igen :-)
Har fått ägg igen! :-D har nu 7 välmående ägg i kläckaren. Dock bara från en hona en så länge. ;-) Hur ser det ut på äggfronten för er? Har säsongen börjat? :-)
Sajtvärd på Leopardgecko iFokus
Säsongen har börjat, hade tre ägg (1 crested, 2 leosar)
Men i samband med flytt till ny lägenhet så klarade sig tyvärr inte två av tre ägg.
Men det kommer fler =)
Har sammanlagt 5 honor som parat sig.
Morpherna är:
BSHTC x Bold Jungle
BSHTC x Tangerine Albino
Raptor x Tremper ablino phet DB
Raptor x MS Bell
Raptor x MS
Så hoppas iaf på att få några söta saker =)
Nu återstår bara problemet att fixa iordning torrkläckaren på en bra temperatur för den flexar mellan 25-32 fast jag har en dimmer på värmen.
Får väl se hur det går =)
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
Åh otur men har du 5 honor som parat sig så kommer det definitivt fler. ;-) Har själv en hona som är bekräftat att hon blivit parad, hon som lagt äggen. ;-) har sen en till hona som är tremper albino phet DB som en av dina (kanske samma uppfödare?) Men där är jag inte säker att hon parat sig…. ska flytta ihop henne med min BSHTC hane igen ikväll så får vi se… :-) Väntar sedan på att vikten är bra på mina andra tjejer sunglow, giant mack snow samt hanen som är giant mack snow. Får även hem en hona till som är tangerine tornado på söndag som är nära vikten för att kunna avla på henne ^^ mycket på gång nu. ;-) Ja jag körde torrkläckare i fjol o det var svårt med värmemattan då, kom hem en dag och trodde det var kört för den var jättevarm men fick ungar av alla ägg. ^^ i år så köpte min sambo en kläckare åt mig så jag slipper vara alldeles tokig och kolla på tempen hela tiden ;-) dock klarde sig inte ett ägg av de första i år ändå…. men gar ju fler ^^
Sajtvärd på Leopardgecko iFokus