Leopardgecko iFokus

Leopardgecko

Etikettövrigt-om-leopardgeckos
Läst 792 ggr
ClaesHolm
0

Kletigt i vitaminpulvret?

Hej, märkte för några dagar sen ett mystiskt klet i min vitaminskål till min leohona.Trodde först att det berodde på att det var för fuktigt i buren så slutade att spraya varje dag med vatten som jag brukar göra. (bara litegrann) Slutade med det men fortfarande så varje dag är det någon sorts gulbrun gägga i vitaminpulvret. Hon bajsar som vanligt så tror inte att det är det. Någon som kanske vet vad detta beror på? Blir dyrt att slänga vitaminpulver varje dag i längden!

MarajLowajz
0

Gulbrun/Vit gegga brukar vara urin. Däremot så brukar urinen komma vid avföringens sluttamp så att säga.
Det kan också vara att ödlan är lite lös i magen. Vad kör du med för foder?

Du behöver inte ha vitaminpulver inne hos dom dagligen utan de räcker att du pudrar kalk/Vitaminblandning på födan :)

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

ClaesHolm
0

tack! Jag har kört med zophobas ett tag nu för variation och för att feta upp mina ödlor lite, men hon bajsar som hon ska, därför blev jag förvånad, kanske är urin då,. Brukar alltid ha vitaminpulver i terrariumet så att dom har det tillgängligt, men får väl köra utan det nu!