Leopardgecko iFokus

Leopardgecko

Etikettfoder
Läst 1366 ggr
XxErkanxXx
0

Vitamin/Mineral/Kalk djungeln

Hej!

Jag undrar vad ni era leopardgeckos för kalk + mineral/vitamin-tillskott, och hur det funkar? Det finns ju huuur många sorter som helst…

Har ni prövat nåt som inte funkar, eller nåt som funkar exemplariskt

Har även sett att det finns en pulver blandning som förstärker färgerna, någon som provat?

Diskutera på!

Pemmen
0

Jag kör kalk och vitaminer i en lite mindre burk. Kommer dock inte ihåg vad de heter…. är iaf köpt på Herpers 

Jag pudrar maten innan jag slänger in de i burkarna. 

Har inte testat någon sort som inte fungerar faktiskt så kan inte uttrycka mig om det.

Hmm… som förstärker färgen gör mig alltid skeptisk. Hade faktiskt inte ens hört talas om det.

Sajtvärd på Leopardgecko iFokus

XxErkanxXx
0

Ok, tack för svar. 

En utav mina ödlor har tappat färgen rejält(ej pga öms). Jag kör endast på en kalkblandning nu. Har beställt exo-terras vit/min pulver blandning  - få se om det blir bättre…

Jag var oxå lite skeptisk till en början, men sen tänkte jag på fåglar och fiskar - de använder man nästan alltid färgfoder till. Borde ju inte vara så farligt för reptiler heller.  Man kan ju blanda i det i den vanliga vitaminblandningen, men jag ska  prova vanliga vit/min först. :)

ChristineF
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Använder detta som jag blev rekommenderad i djuraffären. Har haft flera olika och alla har funkat vad jag märkt iaf :-) Färgpulver låter lite konstigt, kan tänka mig att ljus, värme och d-vitamin gör skillnad. Kanske kan man ge foderdjuren morot ;-)