Leosar i grupp eller ej?
Många gillar att ha sina leosar i grupp, medan andra föredrar att ha dem var och en för sig. Jag älskar grupper i stora terrarium, är så fint och kul att se på! :)
Vad föredrar ni?
Nja, det beror väl på hur bra leosarna tolererar varandra. Två hanar går oftast inte alls, medan två honor oftast går jättebra. Jag har två, en hona och en hane, och de lever tillsammans. Nackdelen är väl då att det blir ägg, vare sig man planerat att avla eller inte…. :s
MVH Henrika
Sajtvärd på HBT iFokus
Ja såklart, man ska aldrig ha två hanar i samma terrarium! Men vissa gillar att ha alla leosar för sig, så de bättre kan hålla koll på dem. Jag tycker dock det är kul att ha en liten grupp honor tillsammans (bara om det inte förekommer mobbning). :)
Ja det är ju sant.. xD
Jag har inte leopardgeckos, men jag skulle nog föredra att ha dem i samma terrarium! På min skola har vi två honor och en hane i samma. :)
#3 I så fall lär ni ju få massa ägg också? :o Vad gör ni med dem?
Jag har endast honor i mitt stora terrarium, eftersom jag vill kunna planera framtida ungar.
I början hade jag en hona och en hane ihop dock.
#4 - De kläcker inte fram äggen iallafall.
Jag vet inte, är faktiskt inte så insatt, vi har bara haft dem några månader. Det enda jag vet är att vi inte haft några ungar. 
#4 - De kläcker inte fram äggen iallafall.
Jag vet inte, är faktiskt inte så insatt, vi har bara haft dem några månader. Det enda jag vet är att vi inte haft några ungar. 
#6 Okej, men jag tänkte mer att det kan ibland vara lite stressigt för honan att behöva lägga massa ägg… och om hon inte vill paras är det stressigt om hanen försöker ;)
Hur gamla är de? 
Ena honan & hanen är födda '04, den andra honan '05 :)
Aha okej, så de är "ganska gamla" då :) Vet du vilka morpher det är? ^^
Vad är morpher ens? :P
Det är leopardgeckons färg och mönster :)
I vår skola har vi två grupper. Den ena gruppen lägger massa ägg, men alla är obefruktade. Den andra gruppen lägger lite då och då. Och 3 st har kläckts fram i terrariet helt själv :-)
#12 Oj det är väldigt ovanligt att äggen kläcks om man lämnar dem i terrariet. :) Vad går du på för skola som har leopardgeckos?
Svalövs Gymnasium. Vi har allt möjligt, bl.a.: Lamor, åsnor, mjölkkor, slaktsvin, getter, ägghönor, rashönor, papegojor i alla storlekar och ursprung, leopardgeckos, skägagam, grodor, paddor, silkesapor, vandrande pinnar och snäckor, massor med fiskar (både söt och salt vatten), salamandrar, grön leguan, olika ormar som majs och mjölsnok, kungsphyton, halspandsleguaner, kaniner, marsvin, chinchillor, persiska jirdar, degus, gerbilder, hamstrar (alla dvärgsorterna + hybrider och guldhamster), fodermöss och "finare" möss (långhåriga, satin, prickiga o fläckiga osv) zebramöss och mer eller mindre alla sorters sköldpaddor. Nu har jag nog missat en del, men endå 
Och så äger skolan en veterinärklinik, ett mejeri, svinstall, "djurpark" och ett hunddagis 
Min klass tar hand om hundarna på onsdagarna.
#14 Damn..! Har ni verkligen apor?? <3 Vilken cool skola, haha
#15 Ja, två st silkesapor! 
#16 Åh de är ju helt bedorande när de är små! :) Ångrar lite nu att jag inte gick på ett sådant gymnasium.. vill nämligen bli veterinärsjuksköterska nu!
Haha, jaså, vill du bara eller ska du? 
#18 Tänker studera det till nästa vår tror jag. Ska söka praktikplats på¨djursjukhus tills dess :)