Ägg? Vad tror ni?
Har en hona som gått med en hane, sen den 27;e mars börja jag misstänka hon va dräktig, folk trodde också hon va det. Natten mellan 31;e mars - 1;e april så fick jag även se en parning, så jag vet att hon är parad. MEN, där är inga ägg än, och jag är inte säker på att hon är dräktig, då hon hatar när man bär henne så svårt att kolla på det sättet.
Men iallafall, slänger upp lite bilder, så kanske ni kan säga vad ni tror?
Kommer flera inlägg under med bilder, då det inte verkar gå att lägga flera bilder i ett inlägg.
Jag tycker det ser ut som något bildas där inne för allt det rosa :) Vi får se om hon börjar se tjock ut snart!
Ja, jag tycker också det. Men sjukt osäker med tanke på hur lång tid det tagit. Men hon är kanske bara seg, haha.
Har hon lagt ägg förut? Första gången brukar ta lång tid, men resten går snabbare :P Hur länge har hon sett ut sådär?
Första gången hon blivit parad osv, så första äggen någonsin, om det nu är ägg, haha. Och hon va lite rosa 27;e mars (då jag upptäckte det), men är inte säker, men tror hon är mer rosa nu än då åtminstone :P
Tror inte de är gravida sååå länge (från mars), men hon kanske har blivit det senare? Eller har hon inte varit med en hane sen dess?
Nej, plus att det borde ha synts mer då. Sista parningen jag sett skedde natten mellan 31;e mars och 1;e april och det blir 6v.. Och då fck hanen framfall, så tog ut han efter.. och inte vågat flytta in han igen för jag är rädd att risken kanske är stor att han får det igen.
Fast vet inte om det kan vara så att det är ägg.. (om man tittar på första bilden t.ex), sen det rosa kanske är där dem trycker mer mot huden? Haha, jag har ingen aning :S. Jag får kanske försöka lyfta henne ändå och titta. Hon blir så jäkla sur då dock :S
Jag tycker det är supersvårt att se tidigt i graviditeten… Kan bara säga med säkerhet några dagar innan de lägger ägg om de är gravida eller ej, haha xD
Haha :P. Äh, jag får vänta lite till och se om något händer annars får jag bråka med henne så jag kan hålla henne och titta istället för att kolla igenom en burk xD
Hur länge har dina honor gått innan de lagt ägg förresten?
Haha ja det kanske är lättare att se då xD
Hmm.. 3-4 veckor tror jag. Det brukar nog gå omkring 4 veckor för de första äggen, ibland lite mer. Efter några ägg går det mycket snabbare mellan varje läggning, ca 2 veckor bara. :)
Hm. Aja, jag väntar lite till och ser vad som händer. ^^