Sätta ihop två honor?
Hello 
Hur sätter man ihop två leopardgecko honor i nästan samma? Köpte en ny hona och tänkte sätta ihop den med min andra babe, ska man tänka på något särskilt när man sätter ihop två ödlor?
Tänkte låta ödlan vänja sig vid den nya miljön först och sedan försöka få båda två att bli vänner.
Den nya ödlan ska först vara i karantän så man ser att den är helt frisk och fungerar som den ska. Innan du flyttar ihop dem bör du möblera om och ev tvätta ur terrariet så båda är "nya" där så att säga.
Det kan ju gå att bara släppa in henne, men då kan det bli bråk.
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Som #1 sa är det bra att möblera om så ingen är territorial! Men jag har aldrig behövt göra det, utan alla honor har kommit bra överrens från början :)
Blir kul att få se bilder sen om du tar några 
Köpt av Axel? :) Ser ut som det. Isåfall har vi syskon, haha.
Viken snygging
#4 heter hon så? ;)
#5 Haha ja, uppfödaren heter Axel
High Five
#6 Japp det gör hon :)
Ah, då är våra syskon :) Jag va där bara en liten stund efter mässan öppna och köpte en :). Stod och velade länge och tog till sist den som jag nästan va säker på och som både han och min mamma tyckte va finast, haha ^^ Riktigt fina ödlor :D
Tänkte också köpa av Axel, men gjorde inte det av två anledningar:
1. Ögonen såg inte så röda ut :O
2. Ville helst ha en hane och han föder bara upp honor!
Tänkte också köpa där förra året. Men det var tyvärr ingen morph jag sökte kände jag sen. Men söt var hon ^^
Dem flesta RAPTORs jag sett ser ögonen svarta ut på tills man tar foto nära med blixt^^ Lite som min ena normala hona.., hennes öga är helsvart, men tar man foto nära med blixt så är det inte svart egentligen :P
9# Pratade med Axel själv, han har hanar på kläckning och jag har bokat en ;)
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
#12 Åh, nice! Fast jag har redan bokat en hos en annan :)
Aha :D
Ja jag chansade med att skicka ett mail och fick då svar att han har Raptorhanar på kläckning. Och med tanke på att jag var ute i god tid fick jag välja en innan han sätter ut dom på annons :D Tyckte jag var väldigt bra av han :D
3# Söt sak! :D Hoppas det går bra med ihopsättningen =)
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
#14 Ja det låter riktigt bra! När ungefär skulle äggen kläckas? 
Han sa om ungefär inom en månad :) Han skulle höra av sig när dom små liven har kommit ut :)
-Albert Einstein
Ah jag är tyvärr inte i Sverige då :/ Men jag skulle gärna haft en till Raptor! De är så snygga! 
Hon är ändå vacker och framförallt otroligt snäll! Försökte ta upp hennes idag och hon bara kom fram till mig och började nosa lite, sen kunde jag ta upp henne.
Hon måste bara gå upp i vikt, sen kommer hon vara världens bästa gecko.
Har döpt om henne, Charmander kändes jäkligt barnsligt och fult, så nu heter hon Nagini. Det är spikat :)
//Skaffade eget ifokusaccount. Mau5 är min kompis gamla konto.
Betyder Nagini något speciellt, eller bara dök det upp?
No idea, min förebild är Lord Voldemort. Jag kan inte ha en 15meters lång orm, så ödlan fick heta Nagini. Min första hona heter Lady, så Lady Nagini låter rätt awesome.
Han har hemsida, och hade en vuxen till salu innan, men vet inte om den blivit såld. http://www.axelsanimals.se/ . Nja, är mer att de ska vara ungefär samma storlek, annars kvittar åldern. Det enda är att man inte ska ha två ungar ihop så de inte råkar bita av varann svansen :)
#22 Tack så mycket :) ska kika! okej då vet jag :) är så sugen på en egen men är mer hos han än hemma så känns bättre om ja har min hona där :)
#21 Har den underbett? :o Såg lite mager ut frami. Men riktigt fin :)
Oj hjälp, tandställning på den du :O
#26 HAHA ja eller hur.. men utseendet är inte allt :) inte hos oss iaf. hon är jääätte tam, super härligt temprament.. sen något hon gör men inte våra tidigare är att hon använder SVANSEN typ jämt. håller man henne i handen så grabbar hon tag med svansen runt fingret. å förra veckan va hon inne i öms period å hade lite öms på ögonlocken å lite på ögat å de slickade hon bort med tungan. hon fixar de där jätte bra själv vilket hans två tidigare tjejer inte gjorde.
#27 Jo, en av mina använder också svansen. Det är pga att hon inte har nästan några klor :/ Har ni fuktlåda åt henne?
japp… hon BOR bokstavligt talat i den. kliver in där det första hon gör när man släpper in henne.
#27 Hon kanske inte har så starkt skelett? Fick hem en hona förut som jag tror har haft MBD (eller i alla fall början till det). Hon har väldigt svaga framben och är tvungen att använda svansen mycket. Sjukdomen kan påverka käken också.. Kalcium är därför superviktigt för leosar! :)
#30 de hade jag/vi ingen aning om! :O hon har tillgång till kalcium hela dagen och det finns alltid där..
Fast jag tycker den ser ut att vara född så. Avla inte på henne bara :)
det va inte tanken :) hon är mest som sällskap…
Fin ödla ;)
Så, nu bor de tillsammans. Lady verkar trivas med sin nya vän 
#34 Låter super! :D