Leopardgecko iFokus

Leopardgecko

Etikettavel
Läst 1182 ggr
Roonja
0

Här kommer lite frågor igen. :P

Det känns lite som jag ställer frågor hela tiden. Men jag vill ju lära mig precis allt som går, hahah. Skrattande

Jag har ju en Sunglow, eller rättare sagt en Baldy super hypo tangerine carrot tail (BSHTCT) hona (även en normalfärgad hona) som jag ev ska sätta ihop med en hane. Glad När är rätta åldern att sätta ihop henne? Och vad är den bästa färgen att para henne med? Glad

jag vill gärna ha BSHTCT och det skulle vara kul med bell albino om det skulle kunna gå. Men jag är så urusel på genetiken än. Kan ju lite grann. Men ni som vet det mesta. Vad är bäst att para henne med? Skrattande

Och hur får man stamtavla och så? Glad Hon kommer från uppfödare och jag kan fråga honom om släkt och så vidare. Skrattande

[Tilde]
0

Om du ska para din BSHTCT med en Bell albino, så blir ungarna förmodlingen Hypo het Bell albino och de kan visa upp olika mycket Tangerine och Carrot tail. Vet inte rik

Därifrån kan du para ihop två av de finaste ungarna och så kan du få Bell albino Hypo (möjligtvis Super hypo) Tangerine med olika mycket Carrot tail. Såklart kan resultaten variera, men jag trot att detta är riktigt… Så till slut får du alltså Sunglows, om jag har rätt :)

Kanske kan du skaffa en Sunglow-hane (med Bell albino-gener om du föredrar det) så går det lite snabbare, hehe.

Den normalfärgade kan du sätta ihop med vilken hane som helst, beroende på vad du vill ha för morph på ungarna. Vill du ha nya morpher med det samma kanske en Mack snow/Super snow är att föredra :)

Roonja
0

#1 Okej. Skrattande Så om man tar 2 sunglow får man alltså inte sunglow bebisar eller? Glad Då kanske det blir en sunglow hane (med bell albino gener) som hon får dejta. Skrattande Är det samma ålder på hanen också som honan?  Skrattande

[Tilde]
0

#1 Jo om båda Sunglows bär på samma albinogen, då blir det Sunglow-bäbisar! Men om endast en är Sunglow och den andra bara är albino, då blir det något annat, så får man avla vidare tills man får Sunglow-ungar. Man kan ju få fram Sunglow med alla albinogenerna (Tremper är vanligast), så föräldrarna måste bära på samma gen.

Hanen kan nog vara lite yngre, men han ska också ha en bra vikt och tjock svans. :) Men runt ett år är väl att föredra.