Leopardgecko iFokus

Leopardgecko

Etikettot-off-topic
Läst 4611 ggr
[Tilde]
0

Vilka andra djur har ni? :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Förutom leosar, vilka andra slags djur har ni hemma?

Här har vi 2.4 trynsnokar (får snart 1.1 till), 0.1 jemenkameleont och en liten dvärgkaninunge :)

Henrika85
0

Två katter, en hund, två rödörade vattensköldpaddor, fyra crested geckos!

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

[Tilde]
0

Vilken söt! :D Jag och sambon funderar på att skaffa cresteds! ^^

Henrika85
0

#2 Gör det! De är jättetrevliga ödlor, snälla och lätta att sköta. Eftersom du har kameleont så vet du nog en del om reptilskötsel redan. :)

Vart någonstans i landet finns du? Jag kan rekommendera en toppenbra uppfödare som har ägg på G om du befinner dig i södra Sverige.

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

[Tilde]
0

#3 Ja jag har hört att de ska vara väldigt lättskötta :) Haha ja, Rango vår kameleont är väldigt krävande i jämförelse med våra andra djur (förutom lilla kaninen Charlie då).

Jag bor faktiskt i Danmark! Men om det är väldigt åt söder i Sverige går ju det bra. Tack! :)

Henrika85
0

#4 Jaså, okej! :)

Hon jag tänker på bor i Blekinge, så det kanske är för långt bort? Men jag känner henne personligen och hon är kanonduktig + har grymt snygga föräldradjur som brukar producera högkvalitativa ungar.

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

[Tilde]
0

Hmm jo kanske lite långt bort :/ Men om hon ska på t.ex. Malmömässan eller andra reptilmässor skulle det ju inte vara så omöjligt att köpa från henne :)

Bondkaka
0

Skriver ett litet avtryck här i inlägget, då jag är den uppfödare Henrika nämner :)

Du får gärna gå in på min hemsida och kolla runt lite, läsa och sådär. Om du sedan är intresserad utav en unge kan du pma mig så kan vi höras vidare :)

[Tilde]
0

#7 Ah, vad kul! Vad är adressen till din hemsida? :)

Bondkaka
0

Oj, glömde ju lägga till den! Här kommer den :)

http://vetekuddensgeckos.weebly.com/

[Melinda]
0

Jag har förutom Leopardgeckos, 0.1 Boa imperator, sen har jag 3st schackrutiga strumpebandssnokar, är ej säker på om de är 1.2 eller 2.1  och 2 fiskar. :P

[Tilde]
0

#10 Har du bild på någon av ormarna? :D

[Melinda]
0

Bild på ena snoken. Hittar inte på boan, har ny dator så :P. Men finns på min Dayviews om man vill titta. (heter CherryCandy där)

[Tilde]
0

Oj vilka fina ögon! Färgen <3

[Tilde]
0

Lägger upp en bild på min andra kanin, Willow (fick henne i söndags)!:3 Hon är en lejonhuvad.

[Melinda]
0

Åh va söt. Saknar att ha kaniner lite, men dem för onödigt mycket oväsen på nätterna när man vill sova, haha.

[Tilde]
0

#15 Vi har kaninen (imorgon kaninerna) på balkongen, låter ingenting :D

mau5
2

Förutom leosar har jag 3 ryska dvärghamstrar, Pussy, Puppie, Cookie och en rödknäad fågelspindel :D

[Tilde]
0

#17 Oj! Brukar normalt inte gilla kryp… men den där såg ju nästan cool ut! Skrattande

[Melinda]
0

#17. Åh, nu är jag avundsjuk. Älskar spindlar.

mau5
0

#18 Hahaha, han är as cool och otroligt trevlig :D

#19 Samma här, dom är helt underbara.

[Tilde]
0

#20 Hur är den trevlig? Jag köpte en praying mantis som ser ut som en orkidé (vit med rosa partier) till min sambo igår när vi var på reptilmässa, som en tidig födelsedagspresent. Det är det enda ryggragslösa djuret som kommer in i den här lägenheten Flört

mau5
0

#20 Hahaha grattis :D Dom är as fina. Min spindel bits inte, sprättar aldrig håret och är allmänt lugn :D

[Tilde]
0

#22 Njaaa är inte en kryp-typ och tror aldrig jag kommer att bli det ;) Håller mig till reptiler och däggdjur! hehe

[Melinda]
0

Kör en update på mitt. Har sålt strumpebandssnokarna och fick idag hem 2st Achatina immaculata. Men jag misstänker att bara den ena lever, tyvärr.

tuss73
0

Jag har förutom 3 leosar, 20 kaniner och 2 landsköldpaddor =)

[Melinda]
0

Orättvist! Jag vill ha landsköldpadda.

[Tilde]
0

#25 20 kaniner? Oj vad mycket jobb det måste vara! Skrattande

Roonja
0

Förutom mina 2 Leopardgeckos så har jag ungefär 40 hamstrar, 7 hundar, 1 katt och 2 hästar. Skrattande

// flinganshamstrar.weebly.com

[Tilde]
0

Oj vad många hamstrar! Antar att du föder upp? :)

Roonja
0

#29 Ja, jag är registrerad hamsteruppfödare i svenska hamsterföreningen och föder upp både guldhamstrar och dvärghamstrar. Skrattande

[Tilde]
1

#30 Åh, där ser man! Skrattande Vad roligt!

tuss73
0

#27 Tycker inte det är ett betyngande jobb =) Jag sprider ut jobbet över hela veckan och så har jag hjälp av mina 2 döttrar ;) De ger så mycket tillbaka, just nu har jag dessutom en kull på 7 st 4 veckorskaninungar som man bara kan sitta och skratta åt när de gör sina språng.

#26 Tycker jag du ska skaffa ;) de är underbara djur och inte alls så låndsamma som folk vill få dem till. Ibland när man sätter ut dem i gräset och bara vänder sig om en sekund så får man leta efter dem haha Tur att vi håller på och bygger "sommarstuga" åt dem =)

Ni som vet mycket om geckosarna…..hur är det med att ha dem ute sommartid?

[Tilde]
0

#32 Ja okej, det är alltid bra att få hjälp :) Jag har två kaniner, en stor bur, samt en utehage nu och det tyker jag är jobbigt att städa, haha. Men det är såklart värt det!

Man ska vara ganska försiktig med att ta ut reptiler som inte är vana vid att leva utomhus. Det kan finnas bakterier och små paraciter, osv. som de inte har ett försvar mot. Jag har tagit ut ödlor i ett antal minuter tidigare. De får ju inte överhettas heller :)