Leopardgecko iFokus

Leopardgecko

Etikettvisa-upp-dina-leopardgeckos
Läst 1459 ggr
[Tilde]
2012-08-01 17:51
0

"Monstret"

Kom och tänka på min leopardgecko-hane Lotus som tyvärr dog för ett antal år sedan (tarm och magfel). Jag var ganska ung och hade precis förlorat min älskade hona Henke, som dog av hög ålder. Jag ville köpa en hona till Lotus och gick till djuraffären. Mannen i djuraffären gav mig en unge (nu när jag tänker tillbaka på hur ungen rörde sig, så hade den definitivt MBD) och garanterade att det inte skulle hända något mellan Lotus och ungen, som fick namnet Leah.

För säkerhetsskull lät jag Leah bo i en plastlåda i terrariet, så Lotus inte skulle komma åt henne. En dag när jag kom hem från skolan var dock Leah borta och Lotus hade stora problem med magen och tarmen (tarmen åkte ut t.om.). Tydligen hade han kommit in i lådan och ätit upp Leah!!! Jag var superledsen, både för stackars Leah, men också för Lotus som mådde dåligt. Han blev som tur är frisk igen och jag gick till djuraffären och klagade på vad som hade hänt.

<p>Tog med Lilly ut i solskenet :)</p>

Fina Lilly

Med mammas hjälp fick vi en ny ödla som "ersättning". Det var en 1 år gammal Wildtype Lavender som fick heta Lilly. Lilly är även idag (ihop med Henke) den snällaste ödlan jag någonsin har ägt. Hon var helt underbar! Hon och Lotus blev också "bästa vänner" och bodde tillsammans i många år.

När min moster fick höra om vad som hände Leah, gav hon Lotus smeknamnet Monstret. Det förtjänade han inte riktigt, men men… Lotus dog tyvärr några år efter incidenten och jag var tvungen att sälja Lilly när jag flyttade till Danmark. Jag hoppas att hon har det bra hos sin nya familj! Jag saknar henne faktiskt väldigt mycket. Rynkar på näsan

Mrs.Lollo
2012-08-03 15:22
0

Nu börjar jag gråta Gråter

[Tilde]
2012-08-04 10:39
0

Nej, varför då? :(

Mrs.Lollo
2012-08-04 18:55
0

Så sorgligt:(

Kickan90
2012-08-05 12:20
0

Naw :( vilken sorglig berättelse men ändå bra att han kunde få bo tillsammans med en till slut :)

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!