Leopardgecko iFokus

Leopardgecko

Etikettterrarium-och-tillbehör
Läst 4387 ggr
MarajLowajz
2

Hemmabygget ;)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte visa er mitt lilla hemmabygge jag har gjort iordning, som jag är nöjd med! :D

Det första är 140x60x60 cm stort :) Där ska mina geckohonor bo. Så blir lite pyssel med att fästa ventilation och sen bara på med glas så är det färdigt :)

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

Fliso
0

Riktigt kreativit (tummen upp för dig) ! :)

MarajLowajz
1

Och här är mitt andra bygge.

120x60x45 cm lxbxh, med mittpanel är det 60x60x45 cm.

Mittpanelen är avtagbar så att man kan ta ut den om man vill ;) Lite smart lösning som pappa hade klurat ut :D

Där ska leopardgeckos också bo =)

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

MarajLowajz
0

1# Tack, med lite hjälp av min pappa så blev det ju riktigt snyggt må jag säga! Riktigt nöjd med dom.

Sen ska jag bygga om det jag har hemma nu så att min majsorm kan få bosätta sig där istället. Så får han lite mer utrymme att sträcka ut sig på =)

-Albert Einstein

Fliso
0

Dina djur är lyckligt lottade :>

MarajLowajz
0

Hehe ja, dom har mer plats än vad jag och sambon har förtillfället :D Men jag anser att har djuren det bra, så mår jag bra! :D

-Albert Einstein

Fliso
0

Har du helt rätt i!

Hanna
0

Ser jättebra ut :)

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

[Tilde]
0

Vad snyggt det kommer att bli när det är klart! Skrattande Jätteduktigt av dig ^^

MarajLowajz
0

Tackar! :D Snart är dom på plats. Ska orka ta ur all sand ur mitt nuvarande, ta bort en hylla och sen så är alla tre på plats där dom ska vara :D Så lite pyssel kvar å under veckan kommer glasen *supahnöjd!*

-Albert Einstein

Hanna
0

Vad kostade bygget? :)

MarajLowajz
0

OSB-skivor = Gratis, fick dom utav en kollega till far som hade för många.

Färg: köpt på biltema, 129kr

Båtlack: Biltema, 120kr

Skruvar: Gratis av far

lampor: 2st 21W T5 lysrör, 115kr styck har jag för mig

Och glasen kommer dock gå på mellan 500-700kr

så totalt kring 1000lappen och lite över =)

-Albert Einstein

Hanna
0

Okej. Funderar nämligen på att köpa lite hyllor och bygga terrarier och ha på. :)

MarajLowajz
1

Ah ^^ Det är jätteroligt att bygga eget, då får man precis som man vill ha det ^^ Kan rekommendera med att bygga i OSB-skivor, dom är oftast billiga på typ Byggmax och såna ställen :)

Och här kommer bilden på hur det ser ut just nu i mitt rum. Kommer nog bli lagomt varmt där inne nu! 5 terrarier tillsammans i ett litet rum haha :P

-Albert Einstein

MarajLowajz
0

Börjar bli lite trångt haha :P Eller så är det jag som behöver ett större rum :P

-Albert Einstein

Hanna
0

Äsch då!! Jag hade ett terr. ÖVER sängen ett tag xD

MarajLowajz
0

Haha :P Jag har fundering på ett till 120x60x60 som kan stå under Pascals terrarie till vänster ;) Som man då kan dela av som det jag har nu, vilket är jättepraktiskt må jag säga (tack till pappa som fixade det!) :P

-Albert Einstein

[Tilde]
0

Åh, vilket häftigt rum!! Jag längtar tills vi får hem vår gigantska terrariehylla här hemma! Kommer att ta upp en stor del av vardagsrummet, men äsch, det blir jättesnyggt när vi flyttar i hus sen! Skrattande

MarajLowajz
0

Japp, tur att inte min *ehum* 'garderob' visades xD 4 stycken Flyttlådor staplade på varandra = min garderob vid sänggaveln :P

Sen har jag ju mitt vardagsrum fullt med lite diverse saker också :P

-Albert Einstein

MarajLowajz
0

Tänkte visa upp lite på hur det börjar se ut =) Har beställt glasen så förhoppningsvis kommer dom nästa vecka.

Första invånaren, bandit-hona, kommer flytta in vecka 36 på måndag!

-Albert Einstein

[Tilde]
0

Spännande! :D