Hur bor era leo-ungar?
Ni som föder upp, eller planerar att föda upp: Hur bor ungarna? (Hur ska de bo?)
Vi har våra ungar separata i reptile rack, alltså en hylla som är designad att ha reptiler i. Det är plastlådor med god ventilation. De har två gömställen plus en fuktlåda. Sen har de såklart vatten och tillgång till kalk. De får små syrsor och går på några lager hushållspapper. :)
Mina framtida leo-ungar kommer få bo i godislådor med bra ventilation på 2 sidor, gömställen, fuktlåda och gå på hushållspapper tills dom får flytta över till lite störra lådor och till slut så terrarium.
Har massor med syrsor och dubior hemma så de kommer då inte gå hungriga :D
Kommer ha dom på en hylla med en värmekabel bakom så dom får det varmt och skönt =)
Kommer dock inte föda upp så många leosar utan lite mer hobby-stil med några ägg om året =)
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
Det låter ju bra :) blir det för många är det svårt att hinna med ibland. Föder också bara upp några ungar per år, högs två olika kullar (alltså från olika mammor) hinner jag med just nu.
Japp :) Plus att jag vill helst börja med ett par stycken nu i början också. Och självklart får dom stanna här om jag inte får dom sålda =)
Tanken är att få fram Diablo Blanco då min tös här hemma är het diablo blanco ;) Så är ju på jakt efter DB hane! Inte lätt att hitta kan jag då säga!
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
Ja det är ju viktigt att inte massuppföda när man inte ens vet om det finns en marknad för dem. Så då ska man ju ha plats för dem, som du sa :)
Åh, spännande! De är riktigt häftiga, Diablo Blancos! Dock är de nog ganska dyra fortfarande. 
Ja, jag fick tag på en som hade hanar. Men hon slutade svara på mina mail så det var lite synd :(
-Albert Einstein
Aww vad tråkigt! :/ Hoppas hon hör av sig igen så du får tag på en DB. Jag känner tyvärr inte till någon DB-uppfödare i Sverige. 
Ja, jag vet en som är min typ mentor i det hela som har några ägg på het. db - så man kan ju alltid hoppas :) Hon skulle slänga in två stycken på hantemp :D
Så det kanske löser sig till slut! Å sen har jag påbörjat mitt nya bygge hehe. En till 120x60x60 samt tre stycken 100x60x60. För ja… det hände ju en grej idag!
-Albert Einstein
Men det är ju bra! :D Då får vi hoppas att det kommer ut en snygg hane då och att du till slut kan få DB när de är gamla nog att paras 
Vad kul! Önskar jag också kunde bygga terrarier och grejer, men vi har inte plats… hela vardagsrummet är redan fyllt med terrarier och racks. Plus att sambon snart får hem en gigantisk terrariehylla! Hahaha vi måste verkligen flytta snart känner jag! xD
Haha xD Ja, men hittills har jag ju bara okkuperat liiiiiite grann xD
Blir nog bra sen när jag har fixat iordning allting. Då kommer allt stå på sina platser och han jag bor ilag med infinner sig i med att jag har en hobby =) Så han är så snäll så när jag åker bort till stockholm 1-2 veckor så tar han hand om alla mina djur =) Å jag lagar ju mat typ varje dag så lite får han ju ge igen! :P
Men ingen annan ödlesort har han sagt, utan majsorm, leosar och guii går bra :P
-Albert Einstein
Aww men det är bra :) Alltid viktigt att ha någon som kan ta hand om djuren när man är bortrest! Skulle jag och sambon resa bort skulle nog våra grannar hellre dö än att ta hand om reptilerna
Då är det tur att vi i alla fall har vänner och bekanta som kan offra sig, haha
Haha mja, då får du väl klara dig med det så länge 
Ja antingen rumskompisen eller min syster offrar sig för min skull =)
Haha, jag gick upp häromdagen med syrsor i en plast-påse å min granne kom ut just då. Hon kollade konstigt på mig en stund medans jag fipplade med nycklarna. Så börja dom låta väldigt mycket såklart! Och det första hon säger är 'ååååh, har du syrsor?! Åh, jag är tillbaka på öland i min ungdom' så gick hon vidare och dagdrömde xD
Sist jag var på öland var det tusen gräshoppor så dom lät väl typ lika xD
-Albert Einstein
Hahahaha vad gullig! :D Folk brukar bara titta konstigt på oss när vi precis har köpt gräshoppor. Vissa frågar vad de är till, men det är väl allt. Har vi däremot reptiler med oss, ja då blir det ett himla liv på grannarna!! 
Haha, ja jag kom hem en gång med en säck foder. Kan säga att jag råkade träffa på grannsällskapet som undrade om jag hade får i lägenheten xD
Men jag sa att det var till mina reptiler så då sa dom inte så mycket mer än att 'Jaaa bara det inte är en orm som ploppar upp ur vår toalett så är vi glada att du har intresse för djur!' xD
-Albert Einstein
Hahaha :P På tal om orm i toaletten så har vi en granne med ormfobi som såg sambon gå runt med flera lådor med ormar (han var på väg att lämna tillbaka dem till en kompis, då han hade passat ormarna i två veckor). Hon fick nästan panik, så sambon skämtade om att han hade en tre meter lång orm som försvann ner i avloppet. Tror inte hon sov så gott den natten.