Lite Fakta om Albino
Själv älskar jag denna morhp <3
Albino leopard geckos är en av de mer populära formerna runt. De är inte de lättaste att odla, men kommer med den bleka färgade formerna är en gemensam strävan bland många uppfödare och entusiaster. För att hjälpa dig upptäcka mer om dessa unika morfar, här är några fakta om dem.
Tre Raser
Det finns för närvarande tre linjer som bär på albino drag: de Tremper linje, Las Vegas eller Regnvatten linje och Bell linjen. Konstigt nog, alla dessa linjer tycks ha en annan gen att kontrollera sin unika egenskap. Cross avel någon av raderna med en annan av raderna kommer att leda till normal söker avkomma, trots att de flesta fortfarande har de olika egenskaper som gör att deras avkomma att se blek.
Den Trempers är fortfarande den vanligaste av de tre. De är uppkallade efter sin skapare Ron Tremper, som sägs vara den första som har kommit med den bleka morf. Även mycket populär, har vissa rapporterat Trempers är mörkare än den andra linjer, med vissa uppfödare att marknadsföra sina Trempers som “mochas”, en ljusbrun ödla. Det finns många exempel på rosa eller vitt Trempers, dock, och vissa tror de mörkare nyanser vara resultatet av förändringar i temperatur i inkubationstiden snarare än gener.
Regnvattnet linje har haft ett rykte om att vara den vitaste eller blekaste men återigen, avel temperaturen kan spela en faktor. Vissa uppfödare hävdar att det inte bör vara så stor skillnad mellan Trempers och Rainwaters.
The Bells är den mest sällsynta av de tre. De sägs ha högre kontrast mellan ljusare och mörkare nyanser av deras hud. De är också kända för att ha rödare ögon.
Röda ögon
Den röda ögon förekommer i de flesta unga ödlor, trots deras eventuella utseende. Men i den bleka ödlor, de röda ögon är oftast mer tydligt i Bell linje. Denna linje inte bara funktioner rödare ögon, de har också skillnaden med att ha sina ögon stannar röda hela vägen till vuxenlivet. Detta innebär att du kan få riktigt röda ögon, fullvuxen ödlor. Vissa har fasta röda ögon medan andra har delvis röda Snake Eyes.
Recessiv egenskap
Alla tre linjerna beror på vad som kallas en recessiv egenskap. Den knepiga delen om avel just detta drag av ödlan är att detta recessiv egenskap kan eller inte kan visa upp, även om ödlan bär genen för det. Det kommer bara att visa upp om ödlan ärver både drag från både modern och fadern. En ödla bär genen men inte visat några fysiska tecken på den egenskap kallas för en het eller en heterozygot. Även om de inte visar drag själva, det finns en chans att deras avkomma kommer.
Den Tremper linje har kommit med en dominerande recessiva ras av den bleka ödlor. Dessa kan framgångsrikt uppvuxna med varandra för att producera 100% blek ung så du kan vara intresserad av dem avel föräldrar om du vill rad ras eller direkt odla blek ödlor.
Photo-känslighet
Alla linjer måste känslighet för ljus och kommer att dra sig för starka ljuskällor. Detta är normalt och det är inte ovanligt för dem att blunda i ljuset och undvika utfodring under dagen. Oroa dig inte
deras ögon är väl anpassad till jakt i svagt eller svaga ljusförhållanden. De är naturligt nattliga trots allt. Prova att mata dem på natten eller vid lägre ljusförhållanden.
Patternless Albino Leopard Gecko
En relativt ny morph, dessa patternless ödlor visa både patternless och albino egenskaper. Eftersom den bleka ödlorna inte producerar svart pigment, kommer svarta fläckar kända ska visas i patternless morphs inte vara närvarande. Vad som återstår är en unik blandning av ljus gul eller rosa och vitt.
Om någån hare en så lägg gärna en bild på den ;)
Det finns också en artikel om albinogenerna :) Och vad jag har hört är Rainwater den mest sällsynta av dem. Tremper är i alla fall den vanligaste. 
Var har du fått informationen ifrån? ^^
"Odla" lät väldigt speciellt i sammanhanget. Har du skrivit texten helt själv?
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
#1 Här fick jag information, glömde skriva det, Minnesförlust ! :) http://husdjur.blogitl.com/fakta-om-albino-leopard-gecko.html
#2 Nej, men jag håller på och skriva , hur ska man säga en liten diary för en gecko av all fakta jag har läst, men vi får se om jag postar den ;)
#3 Tänk på att det är copyright om du skriver av sådär. Man får kopiera kortare texter om ange källan i texten. Skaparen har rätt att ta ut betalning om det kopieras. Så att du vet till nästa gång. 
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus