Visa era terrarium!
Det vore kul om alla kunde visa sina terrarier till leosarna! :) Såklart behöver man inte visa alla om man har många, men dela med er av vad ni vill! Några av terrarierna (förmodligen de mest kreativa) kommer att vara med i en artikel här på Leopardgecko iFokus!
Jag ska ta kort senare jag. :)
Har lite dåligt inrett hos vissa men såhär ser det ut hemma hos mig! :D
Först ut Åkes terrarium, majsorm på 18-20 år snart =) Kommer bli lite bildbomb här från min sida för jag kan inte få det där klipp och klistra bilder i samma kommentar grejs :P
Han bor i ett gammalt vitrin skåp men ska flytta in till ett nytt terrarium med längd 120x60x60 istället och här inne ska det fixas så det blir tre-våningshus till mina ödlor som tillfälligt bor i lådor!
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
Här har vi Tengil. Han bor lite litet för tillfället men p.g.a mycket arbete så har inte trevåningshuset blivit klart än men han lider inte då han är mycket slö haha :P
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
Här bor fyra stycken; Astrid, Ingrid och Gunvor - i lilla lådan bor Greta(lådan är där i brist på plats!) =)
Har lite fler men det får duga tills nu =) Alla terrarium förutom Tengil är hemmabyggen =)
Och som sagt, det är lite torftligt inrett men har inte haft tiden till att göra något åt det p.g.a arbete. Men snart blir det lite nytt inköp av saker så då ska det bli lite finare i dom =)
-Albert Einstein
Vad fyndigt med hemgjorda terrarier! :) Vill också bygga eget, men det får nog vänta ett tag…
Vad har du använt för slags trä?
Jag glömde (såklart) att ta kort här hemma då jag var och shoppade hela dagen i jakt på en klänning att ha på lördag då jag ska på bröllop - jag beställde en för en månad sen men har inte fått den. I alla fall så ska jag försöka ta kort imorgon så ni får se hur djuren har det här hemma. 
Trynsnoksungar och leopardgeckoungar bor i ett baby rack. Har inte bild på det, men det är praktiskt och snyggt. :) Leo-ungarna ska dock flytta in i den andra hyllan snart, så de får större utrymme.
Har använt mig av osbskivor som är.lackade med båtlack :) billigt och bra det enda jag spenderade pengar på var glaset egentligen :)
-Albert Einstein
#12 Okej, tack för tipset :)
Ser sjukt litet ut på bild :S Men här bor mina damer.
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Ett av marsvinen tyckte det var ytterst spännande.
#14-15 Det ser alltid mindre ut på bild. :P Det ser i alla fall snyggt ut! Var har du köpt den där krukan? :)
Gulligt med marsvinet xD
#16 Köpte den på Djurmagazinets akvarieavdelning. De äääälskar den :D
#17 Ah, smart :) Kanske borde leta på akvarieavdelningar då. ^^ Köpte iofs en snygg kruka om egentligen hör till akvariedjur, hihi
#18 Jo, de har mycket bra där också fakiskt :) Och i denna är det även ett hål där uppe. De älskar att ligga och sträcka ut sig där i