OT - Crested gecko
Någon som vet nån bra sida med info om Crested geckos eller om någon kan skriva en del om dem? Har varit sugen på att skaffa en eller 2 ett tag, men vill kunna så mycket som möjligt om dem innan jag skaffar nån.
Jag är ingen expert direkt, men har två stycken :) De ska bo i ett högt terrarium då de klättrar mycket (såklart). Våra sötnosar får en "dusch" två gånger om dagen, ny Crested gecko diet varje kväll och några syrsor kanske en gång i veckan eller liknande.
De blir väl ungefär lika stora som leopardgeckos som fullvuxna. Vet ingen bra sida direkt, men det finns många bra forum om du googlar. :)
Svarade i din tråd på reptiler, men svarar här också :) http://vetekuddensgeckos.weebly.com/skoumltselraringd-och-fakta.html
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Ok :) tack för svaren. Ska kolla in hemsidan och läsa lite också. Så får jag se om jag kanske köper en redan på Malmö tropikmässa eller om jag väntar lite längre. Redan läst på en del, men vill inte råka missa något viktigt så :)
#3 Jag kan säga dig att det är lättare än man tror. När du köpt en är du gärna välkommen att PM:a om du undrar något :) Även innan också såklart!
Kanon! Får se när det blir av att jag skaffar en eller 2 :). För terrarie osv måste införskaffas först så, haha. Men är dem som leosar som gärna lever ensamma eller lever de hellre i grupp?
Säger som HappyLucky, de är riktigt enkla att ta hand om faktiskt. :) Mina bor två stycken i samma terrarium, så det är ungefär som med leosar. De kan bo tillsammans om det är stort nog terrarium, men två hanar ihop fungerar inte när de är könsmogna, såvida det inte finns fler honor till dem (har jag läst).
Ok :) För vill att de ska trivas så trivs de bäst fler får jag köpa 2 samtidigt, men annars börjar jag nog med en bara :)
Funkar minst lika bra med en :)