Leopardgecko iFokus

Leopardgecko

Etikettmässor
Läst 1921 ggr
[Tilde]
0

Vilka ska på Malmö tropikmässa?

Vilka här ska på Malmö tropikmässa den 3:e november? :)

Jag hade tänkt åka dit med sambon, men vi blir där en hel dag då bussarna går väldigt sällan… Hoppas vi hittar på något att göra. xD

Är det någon som har varit på tropikmässan tidigare år? Hur lång tid brukar det ta att se allt?

[Melinda]
0

Jag ska dit :)
Jag va på den i våras, och jag vet inte riktigt hur lång tid det tog att kolla igenom, för jag gick rätt sakta och titta på allt, men ändå hade jag lyckats missa några bord tydligen :p haha Men där är en hel del djur, för man ser knappt borden pga. alla djur som är där på.

[Tilde]
0

#1 Det låter ju jättebra att det är så många djur! Många mässor har jättemycket tillbehör, T-shirts, stenar.. ja typ "turistsaker"… :/ Såna bord brukar jag bara skynda mig förbi. Visst kan terrarietillbehör vara kul, men djuren är ju det roligaste! Skrattande

Kan du gissa på hur stor den förra mässan var?

[Melinda]
0

Hm.. oj, ingen aning. Bara Happy reptiles hade nog typ 4 bord om inte fler. Hade hört från en del att mässan va jätteliten osv, så va rädd att jag skulle bli jättebesviken när jag kom dit, men jag gilla den och den va inte alls så liten som jag trodde. Där va bord typ överallt :p

LokiAnd
0

Kanske ska dit om jag får för min far, och då kanske jag kan köpa en :)

[Tilde]
0

#3 Låter ju bra i alla fall :) Jag har bara varit på mässor i Rødovre och Roskilde. Den i Roskilde är dålig dock, för det är nästan bara "turistsaker" som säljs. Så om det mesta som säljs på tropikmässan är djur, då blir jag inte besviken! Skrattande

#4 Vad kul! Jag hoppas att det finns många roliga leopardgecko-morpher.

[Melinda]
0

Haha, då lär det inte vara någon fara :) Jag köpte ju 3 leosar med olika morpher i våras, så hoppas på att hitta några andra kul nu^^ Har försökt få tag i Axel Berglund för att se om han ska dit för tänkte se om han hade någon MS Raptor kvar, men har inte fått nått svar :/

[Tilde]
0

#6 Ja en MS Raptor vore perfekt till mina framtida avelsprojekt! Men har heller inte fått svar från honom… Annars hoppas jag kunna hitta en MS/MSS albino, kanske en Phantom-hane! Det vore ju inte fel… :)

[Melinda]
0

Fick nyss svar från Axel att han inte ska till Malmö tropikmässa.. Typiskt! Och norrköpingsmässan är ju aaaningen långt bort :/ Så jag får hoppas någon annan har med sig kul morpher dit

[Tilde]
0

#8 Ja det får man ju hoppas! Brukar det inte komma utländska uppfödare dit?

[Melinda]
0

Jo. Happy reptiles brukar komma dit iallafall. Har inte så stor koll på utställarna faktiskt :p Hade hoppats på att Malmö tropikmässa skulle ha uppdaterat utställarlistan men det har dem inte gjort än :s

[Tilde]
0

#10 Ja de uppdaterar riktigt segt! :/ Man vill ju se om det är värt att åka dit liksom..

[Melinda]
0

Mjo. Jag kommer åka dit i vilket fall som, men jag bor ju aningen närmare :p Jag vet iallafall att han jag köpte min albinohane av ska dit och ha en del leosar med sig.

[Tilde]
0

#12 Det låter ju i alla fall bra :) Fast den var väl ganska dyr?

[Melinda]
0

Tror jag gav 500 för den. Tänkte köpa en till nån månad efter mässan i våras men då ville han ha 800 och vet inte om han har kvar det priset eller om han har sänkt igen. :p fast han skulle nog ha olika med sig för han la upp på fb att han skulle ha med leosar från 300kr

[Tilde]
0

#14 Hah vilken prishöjning! Hoppas han har sänkt igen då. :) Nu har jag ju blivit van vid att få leosar till ett bra pris på mässor, haha

[Melinda]
0

Haha, verkligen! Jag struntade i att köpa en till pga. höjningen. :p