Syrsuppfödning
Jag vet att det kallas syrsodling men jag tycker det är diskriminerande, men ni vet förmodligen ändå vad jag menar!
Nu till frågan; Hur går man tillväga? Har skaffat mig en relativt stor bur till dom små krypen nu, och känns rätt besvärligt att springa och köpa på djuraffär hela tiden. Också rinner det ju iväg lite pengar också. Jag har läst lite på internet, men jag vet tillexempel inte hur lång tid det tar innan äggen kläcks? Eller om dom lägger ägg varje dag? Speciella saker man borde tänka på osv.
Hjälphjälp? :D
Feel my mind, read my body, touch my scars.
Jag har havregryn i botten, de äter av det och det är bara att häva ut när det är dåligt. Mycket äggkartonger! Sedan måste det ju såklart vara både hanar och honor ;)
Man kan lägga en burk med blöt/fuktig bomull/mossa/torv/jord som de sedan kommer lägga äggen i. Spraya på lite då och då. Tillslut blir det ungar :)
Tycker det svåra är att få dem att överleva. Glöm inte massa nyttig mat!
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Men, måste man inte ta ut den här burken med bomull/jord innan dom kläcks, eller är det bara något jag fått för mig? Och hur länge brukar det ta för dom att kläckas? Kräver syrsungarna någon annan mat? Nu vill jag veta allt och lite till, hehe! 
#2 Har du nog med äggkartonger tror jag att de kan klara sig. De har ju samma som de vuxna. Men självklart kan du flytta den om du hellre vill det :) Ge dem samma du.
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Ah, okej, tack!
Ett litet tips : Flytta äggen till en ny behållare med värmematta under - då kläcks dom snabbare och dom växer snabbare också =)
Så slipper du ha 100tals små loppor som hoppar omkring :P
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
#5 Håller med! Så gjorde jag och de blev stora på bara några veckor, jämfört med en evighet som det tog utan värme. 
Och med behållare menar jag en annan hammarplast låda som är hög, dom hoppar högt dom där små! :D
Om du har typ torv-jord i en glasslåda som är lite fuktigt så ser du äggen bättre, det ser ut som vita prickar. Det är den glasslådan du flyttar över till en hammarplast låda som du har värme under =)
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein