Vilka snälla ödlor jag har!
Igår städade jag och utfodrade alla mina ödlor. Men jag måste ha varit dundertrött för jag har råkat glömma stänga ALLA mina terrarium… Så imorse när jag vaknade så såg att allt och det första jag tänkte NEJ DOM HAR RYMT!
Upp och kolla igenom ALLA terrarium och varenda ödla låg kvar i dom!
Har ingen större lust att jaga efter 9 stycken ödlor! Haha :P Så nu är jag glad att dom var kvar! :D
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
Hahaha vilken tur du hade! Kan säga att tre av tre gånger som terrarier har blivit öppnade och inte stängda igen så har det rymt ödlor hos mig!
Första gången glömde min pappa stänga efter att ha matat min ödla Lilly (hon rymde som tur är in till mitt rum <3)… Andra gången rymde min Mack snow-hane när sambon hade glömt stänga till honom. Sen rymde en av fyra tjejer när det stora terrariet lämnades öppet. Hon gömde sig dock bara under byrån som terrariet står på, men det läskiga var att en av ormarna hade rymt på samma gång! Ingen skada skedd dock, som tur är. 
Hehe ja men jag har haft mina rymningsödlor :P
Tengil rymde från sitt förra terrarium och smet in hela vägen till köket och gömde sig i min gamla stereo. Tog ungefär 1 hel dag att leta fram han och det var inte förräns jag skulle ut och röka som jag såg svansen sticka ut :P
sen har vi ingrid som var houdinin nummer ett när jag hade mitt gamla terrarium - en gång hittade min sambo henne i hans garderob och han ringde och frågade om jag hade fått tillskott på leo-fronten. Jag var i stockholm då.
Andra gången låg hon på min huvudkudde och sov
Tredje gången hittade jag henne i vardagsrummet på väg till mig, kände något klättra på min fot xD
Fjärde gången hade hon rymt in i min garderob och hade somnat i en av mina bh'ar :P
Och nu har hon försökt rymt från det terrarium hon har nu men ej lyckats. Så jag är jätteglad att hon inte hade rymt inatt xD
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
HAHA vad gullig Ingrid är som lägger sig och sover överallt xD Tur att hon har ett bättre (säkrare) terrarium nu i alla fall. 
Haha ja, och ändå så är det Astrid som är den ödlan som kommer fram mest när jag är vid terrariet. Ingrid är oftast i något hörn :P Men ute - då ska hon då aldrig gå ifrån mig xD
Ja verkligen :P Kändes så bra när jag hade snickrat ihop deras terrarium :D
Fyrvåningsterrariumet kommer snart. Men först blir det att fixa Åke's gamla terrarium så han slipper ligga på en rutten bräda :s
-Albert Einstein
#4 Haha jaså? Typiskt! De ska alla ha sin egna personlighet, hihi. 
Rutten bräda låter inge bra :/ Tur att du ska fixa det! Jag skulle gärna bygga ihop ett terrarium, men jag tycker det helt enkelt är lättare att köpa, eventuellt specialbeställa… *lat* :D
Nej, den har liksom blivit blöt och sen har en värmematta legat på det stället. Så det har liksom torrspruckigt rakt igenom :/
Ska göra iordning så att själva alltihopa blir tre terrarium =)
Två på längden (delar av det) så att mina ciliatus får plats där. Sen blir det under dom två så får åke vara där.
Det blir ganska stort så att alla får plats :P Det är typ 140cm högt och 110cm långt. Så jag har räknat att Åke får sin plats :P Plus att han ligger bara i ett hörn och trycker hela tiden så han går ingen nöd på den fronten :P
Men allt ska göras under en dag för jag har inget tillfälligt terrarium till Åke :P
-Albert Einstein