Herregud...
Hur kan man ha leopardgeckos i detta terrarium???? http://www.dba.dk/gekko-leopardgekkoer-2-fl/id-87367581/ Det är TVÅ STYCKEN där i!! Hemskt!! 
Jadu :/ Finns nog värre där ute :(
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
#1 Jag tycker bara det är så stört att det inte finns regler på hur man ska hålla reptiler i Danmark (ingen känner till några i alla fall). Att det är så stor skillnad mellan Sverige och Danmark på djurfronten… läskigt..
Usch, det ser trångt ut. Tycker dock att även om det inte finns några direkta regler om det borde det ligga i djurhållarens intresse att djuren mår bra? Och det kan man väl inte tro att de gör när två vuxna ödlor trängs i ett terrarium som ser ut att vara på typ 40x30 eller nåt…naivt!
#3 Det håller jag helt med om! Förstår inte varför man ska ha djur om man ändå inte bryr sig om deras välmående. :/
#4 Nä. Känns ibland som att folk har djur av helt fel anledningar, typ för att "show off" hur coola/söta de är men orkar inte ta hand om dem ordentligt…
#5 Ja eller hur :/ Som om djuren är saker och inte levande varelser. Usch… 
Inte det värsta jag har sett. Hänger man på blocket då och då så kan man hitta värre :/ Det är så synd om ödlorna!! Okunskap på hög nivå. Vissa människor borde inte skaffa djur, punk slut.
#7 Fast Sverige har ju ändå lagar, så man kan anmäla sånt… Danmark har inga lagar om terrariestorlek för reptiler :/
Kanske något att strida för? :)
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
#9 Ja eller hur, jag startar en protestgrupp som kräver lag för hur reptiler ska hållas! >:D
Ja varför inte? :) Det behövs ju!
-Albert Einstein
#10 Viken bra idé!
Haha då borde jag nog få ihop ett gäng först 
Det finns nog flera stycken i Danmark som anser att det borde skärpas till med lagar.
-Albert Einstein
#14 Kan kanske be sambon skriva om det på ett av de danska reptilforumen :)
#15 Engelska går också bra, right?
#16 De åker nog inte till Danmark för att försöka få en lag här ;)
Ja, ta kontakt med lag-tjoffsan också. På tiden att danskarna får lite mer lagar inom djurhållning! :D
-Albert Einstein