Leopardgecko iFokus

Leopardgecko

Etikettot-off-topic
Läst 856 ggr
[Tilde]
0

(OT) Ni med cresteds...

Ni som har ciliatus, hur får ni dem att bli mer handtama (om de blir det)? Våra ungar är galna och flyger runt överallt! Suicidal liksom, hoppar ut mot ingenting så man får slänga sig efter dem xD

Såklart kan man vänja dem mer vid en, men hjälper det? Hur ofta och hur länge i så fall?

Hanna
0

Min är också galen. Ser han något utanför glaset försöker han döda det Tyst

Tror det kan bli lättare när de är äldre, vill inte gärna plocka med min just pga att han är så liten.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

[Melinda]
0

Jag har frågat en del om detta & så, och alla har sagt att dem vänjer sig och att dem oftast inte hoppar runder lika mycket när de är äldre. Jag har kollat klipp på ungar som hoppar öööööverallt och har själv en hane som är 2år som är rätt lugn även om han ändå hoppar en del. Så dem verkar bli lugnare med åldern :p En jag såg på youtube ansåg att man skulle hantera typ 5minuter/dag :s. men jag hade nog gjort det lite mer sällan iallafall.

[Tilde]
0

#1 Haha galning xD Jo, jag hoppas det!

#2 Oj, det låter ju ofta! Vi hanterar nästan aldrig våra, bara om vi ska fixa i terrariet, eller senast igår när vi skulle kolla kön på dem (tror det är en hane och en hona). En gång i veckan kanske man borde hantera dem i några minuter..? Glad

[Melinda]
0

Ja, jag tyckte också det lät mycket. Jag har ute min en liten stund 1-2 gånger i veckan. Och eftersom han kommer från happy reptiles så tror jag inte direkt han blivit så mycket hanterad innan men han är ändå väldigt lugn och hoppar runt en del och så, men ändå inte överdrivet mycket som man ser ungar göra xD

[Tilde]
0

Haha nej jag kan tänka mig att de lugnar ner sig lite med åldern… Men hade jg kunnat hoppa sådär så skulle jag också göra det hela tiden på ett galet sätt! Skrattande

Hanna
0

Min är nog mer i luften än på marken. Oskyldig

Men bara han suttit still ett tag i handen så är det inga problem. Men lite skutt blir det allt.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus