Leopardgecko iFokus

Leopardgecko

Etikettterrarium-och-tillbehör
Läst 2986 ggr
[Tilde]
0

Nytt terrarium!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det må hända att terrariet är till våra två ciliatus som har blivit för stora för det gamla terrariet, men jag tycker det är riktigt mysigt! :)

Ni som har ögonfransgeckos, hur ser era terrarier ut?

[Tilde]
0

Det är såklart meningen att klätterväxten ska klättra upp för den stora grenen! :)

MarajLowajz
0

Snyggt! :D

Jag får hem mina två imorgon, dom får bo i en plastlåda tills jag fixat iordning deras terrarium ovanför åke =)

Blir ett tre-terrarium i ett stort vitrinskåp och åke får ligga längst ner och ha det gött! :D

Bilder kommer nog upp när jag får hem dom små liven ;)

Plus att jag får hem en Tremper het DB också ;) Vill att det ska bli imorgon! Haha

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

[Tilde]
0

Det blir såklart snyggare när de gröna växer till sig :)

Åh, spännande! Skrattande Du får gärna visa bild på dem sen! Eller ja, det skrev du ju till och med lite längre ner *borde lära mig att läsa klart innan jag svarar*… xD

Nice! Ja det kan jag förstå! Själv ska jag till läkaren imorgon, så jag längtar väl inte sådär jättemycket, haha

MarajLowajz
0

Ja såklart. Ska göra iordning med riktiga växter själv, lite Bambu-grenar som går hit och dit. Hade planerat att växterna ska växa i själva terrariet, så lite jord på botten och så =) Får se hur det hela slutar!

Tänkte göra iordning själv lite lianer och sånt.
Ståltråd, gummislang och sen trädgårdsrep som man virrar runt - praktiskt lösning när man har allting liggandes hemma hos mor och far! :D

Oh ja, bilder kommer ;)

Hehe, nej läkarbesök längtar man inte direkt till! Hoppas det går bra iaf.

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

[Tilde]
0

Kul! Glad Vi hade bambu i terrariet förut, men det möglade… verkar som det måste behandlas först, hah xD

Wiiiee, blir roligt att se! Och nej, det brukar man ju inte Tungan ute Tack!

MarajLowajz
0

Jaha! Då ska jag verkligen kika på behandlade bambu och inget annat! :P Tack för att du sa det!

Något mer tips? :D

-Albert Einstein

[Tilde]
0

#6 Hmmm vet inte riktigt, men det ska ju i alla fall vara växter som tål mycket vatten, såklart Flört hihi

MarajLowajz
0

Haha ja, jag funderade på typ någon fikus eller liknande.

Orkideer ska ju vara bra med fukt :P

Får fundera lite! :D

-Albert Einstein

[Tilde]
0

#8 Man får ju se till bara så det inte är något giftigt :)

MarajLowajz
0

Jo det är klart, men kan väl inte finns ju så många giftiga växter Oskyldig

-Albert Einstein

[Tilde]
0

Jo det finns jättemånga faktiskt, mer eller mindre, fick jag reda på när vi skulle inreda Rangos terrarium Förvånad Men ofta vet de i blomsteraffären om växterna är ätbara/ofarliga eller ej. :P

MarajLowajz
0

xD Och jag som trodde de flesta växter var ofarliga :D Fast iofs, jag har ju bara gått jordbruk så jag kan inget om inne-växter :P

Får fråga runt lite när jag ska inreda allting =)

-Albert Einstein

[Tilde]
0

Haha det trodde jag också tills jag började läsa kameleontforum och sånt Tungan ute

Ja gör så ^^