Dessa amerikaner...
Amerikaner är så dryga… Alla insisterar att man ska ha sina leopardgeckos på pappershanddukar - och visst är det inget fel med det, men det är inte farligt att använda "löst material" så som småsten eller aspen! Herregud! Tror de leopardgeckos lever på papper i naturen kanske?? En påpekade att aspen är gjort av trä och att allt trä ger stickor. Jaha, vad tror han att papper är gjort av? 
Detta är leopardgeckos naturen:

Haha ja amerikaner säger jag bara :D
Fast det är ju 'enklast' att städa om man har papper i terrarierna. Men vafan - dom har nog instinkten att kunna klara sig om dom råkar äta ett sandkorn eller två ;)
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
#2 Ja självklart :) Men det blev en väldans diskussion om att sand och liknande kan skada hanens "hemipenis" och massa :S Bara för det har en EN enda människa så betyder det inte att alla ska sluta använda sand.
Det absolut dummaste var ju "leopardgeckos i naturen klarar sand, men inte de i fångenskap, för vi har vant dem vid annat" - HAHAHAHA sen när påbörjas en evolution efter bara några årtionden?
Någon sov during science class ;)
Hahaha xD Ja då sov man nog igenom ganska hårt xD
Alltså ungarna ligger ju tryggt under stenar och liknande där det inte finns så hård sand - men det är ju fortfarande sand och allt :P
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
#4 Haha ja eller hur! :P Alla amerikanerna tyckte i princip att jag var dum i huvudet som "riskerade leopardgeckosarnas hälsa" genom att använda sand eller aspen. Trots att jag aldrig har haft en olycka relaterad till bottenmaterialet under mina 14 år som leopardgeckoägare. 
Verkar bara bara dem som har problem med bottenmaterial :s jag har använt lite olika som bottenmaterial under åren och har aldrig haft problem och vet inte ens någon som haft det. Den enda jag vet som fick problem med hanens hemipenisar är en tjej som haft för varmt så det hade bränt hål till sist. Men det har knappast med bottenmaterial att göra.
Och amerikanerna verkar snart ha allt tvärtemot hur leosar har det i det vilda :S
Haha ja men de kan ju ingenting ;) Antingen så har dom för lite sand så att leosarna bränner sig på mattan under.
Eller så är dom korkade och litar på att 1 person har rätt hela tiden :P
-Albert Einstein
#6 Håller helt med dig! Bara för de är riktigt värdelösa på att ta hand om djur betyder det inte att det är bottenmaterialets fel! 
#7 Haha eller hur! Bara för en lägger ut en bild på en hane med skadad hemipenis så är allt bottenmaterialets fel och alla som använder annat än papper är idioter…. Amerikansk logik.