Leopardgecko iFokus

Leopardgecko

Etikettfoder
Läst 1192 ggr
[Tilde]
0

Parasiter på syrsor???

Alltid hör man folk (främst amerikaner) klaga på syrsor och att man absolut inte ska ge det till leopardgeckos. Varför? Jo, för de bär på parasiter och loppor! Har ni någonsin hört talas om det? Förvånad Jag har aldrig någonsin varit med om det under mina 14 år med leopardgeckos.

MarajLowajz
0

Har aldrig hört det :P Det lär ju vara om man plockar dom utifrån men uppfödda själva har ju inga parasiter på sig :P

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

[Tilde]
0

Tydligen har amerikaner importerat syrsor med parasiter, men det har jag aldrig hört talas om. Dåligt att de skrämmer folk bara för de själva har dålig kvalité på sitt foder…

[Melinda]
1

Amerikanerna verkar helt j*vla förvirrade när det gäller Leopardgeckos ö.h.t. Har dem parasiter är dem ju antingen vildfångade eller så har de varit i närheten av något annat som har parasiter.

[Tilde]
3

#3 Precis! De är så sjukt ologiska så det finns inte xD Så tycker de att man är elak mot ödlan för man ger dem syrsor… - hallå vi har inga parasiter på våra syrsor!! Get your head out of your ass, please, Mr. American. -.-